על האליפות של מכבי חיפה בכדורגל כמעט כולם שמעו. אבל מעטים שמעו על עוד אלופה מעיר הכרמל – קבוצת כדורסל הגברים של עמותת אקים חיפה.

הקבוצה פועלת עשרות שנים וכיום משחקים בה 14 שחקנים, חלקם מתמודדים עם אוטיזם וחלקם עם מוגבלות שכלית־התפתחותית. בשנה החולפת שיחקה הקבוצה בבית א' של ליגת הכדורסל הארצית לאנשים עם מוגבלות שכלית ולאחרונה, במסגרת טורניר סוף העונה, סיימה במקום הראשון וזכתה באליפות.

יונת שיינבאום מצליח, מאמנת הקבוצה ב־22 השנים האחרונות, מספרת שמשחק הגמר נערך ברמת גן, וכי השחקנים באו מוכנים וניצחו בשני המשחקים הקשים והצמודים שהיו להם.

"זו השנה הראשונה שהקבוצה משחקת בבית העליון וזו גם הפעם הראשונה שאנחנו זוכים באליפות, לכן האושר כפול. השחקנים חברים גם מחוץ למגרש, וזה הדבר הכי חשוב בקבוצה", היא אומרת.

יובל בוקין, בן 22 מהקריות, שמשחק כבר שלוש שנים בקבוצה, סיפר: "יש אצלנו שחקנים בולטים יותר ופחות, אבל אנחנו קבוצה וזה מה שחשוב. במהלך העונה קלעתי בממוצע 10 נקודות למשחק, והחוויה הכי טובה שלי מהמשחקים היא שניצחנו באחד הטורנירים את ליאו־בק, הקבוצה שממנה הגעתי. בעונה הבאה אני מצפה שנשמור על התואר, שיצטרפו עוד שחקנים לקבוצה ושנצא לטורניר בחו"ל".

שיינבאום מצליח, שבמקביל להיותה מאמנת הקבוצה היא גם מדריכה במועדון החברתי בית חנה של אקים חיפה, מציינת שהיא לא מוכנה לקבל לנבחרת שחקנים שהם לא ספורטאים. "זאת אומרת שאם נותנים לך מכה במשחק אתה לא מחזיר", היא מסבירה. "זה קורה הרבה בטורנירים, יש אמוציות במהלך משחקים, אבל אצלנו אף אחד לא מגיב - כולם שומרים על רוח ספורטיבית.

"למשחקי הבית שלנו בחיפה מגיע קהל שכולל הורים, מדריכים וחברים של השחקנים מהדיור בקהילה. אחת האמהות אמרה לי השנה שזו הפעם הראשונה שהיא מגיעה לראות את הבן שלה משחק אחרי שמונה שנים, וזה ריגש אותי מאוד. אמא אחרת באה עם כאבים חזקים ברגל לראות את בנה משחק, ואבא של אחד השחקנים שיבח את רמת המשחק ואת המשחק הקבוצתי. "ההורים היו ממש גאים בשחקנים וכמובן שניצחנו, זה עודד את השחקנים ואותי מילא גאווה".