על רקע המשבר בו נמצאת המשטרה, אשר במרכזו גל העזיבות אותו היא חווה בימים אלו, התארח אלון לבבי, לשעבר סגן המפכ"ל וראש אגב המבצעים, בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וניסה להסביר את המצב.

"אני חושב שצריך להרים את הדיון לרמה האסטרטגית. בסוף באמת מתפטרים שוטרים, עוזבים את הארגון, ההכשרה מצטמצמת בגלל חוסר בכוח אדם, וכל זה נובע מהמקום שבו המדינה מציבה את המשטרה בסדר היום הלאומי שלה", טען לבבי. 

לבבי המשיך להסביר את טענותיו, ואמר כי "לאורך השנים, התקציבים וכמות התקנים שהוקצו למשטרה, וכמות החיילים שניתנים מהתקציב, היא נמוכה מהאתגרים העצומים שעומדים בפני משטרת ישראל שהיא משטרה חריגה בנוף המשטרות העולמי". 

הוא הסביר את טענתו כי "משטרת ישראל היא משטרה חריגה בנוף": "האחריות לביטחון הפנים לדוגמה, שזו מלחמה בטרור, מוטלת על כתפיי משטרת ישראל. אין עוד משטרה כזאת שיש לה אחריות גם לשיטור הקלאסי, ותוסיף על זה את האחריות הכבדה של המלחמה בטרור ושמירה על בטחון הפנים".

מעצר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: משטרת ישראל)

"אתה מוצא משטרה שקטנה על מידיותיה של מדינת ישראל והאתגרים שעומדים בפניה", המשיך לבבי להסביר את המצב והרחיב: "אנחנו מגיעים פה לנקודת שבר שבה מאלף ואחת סיבות הפנסיה השתנתה מתקציבית לצוברת. דבר זה נגרם לא רק מחוסר במשאבים, אלא גם בעקבות אפקט הקורונה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.