פרסום ראשון: משרד הרווחה והביטחון החברתי יוצא בתוכנית חדשה לעזרה ולתמיכה באוכלוסייה הנמצאת על רצף ההתמכרויות באמצעות קידום סל גמיש מתוך מגוון רחב של מענים. האפשרות תינתן לאנשים על רצף ההתמכרויות שנמצאים בתוכנית טיפולית ובאמצעות העובד הסוציאלי המלווה אותם בתהליך.

במשרד הרווחה מספרים כי לאחר תהליך עבודה באגף בכיר "קהילה" במשרד יחד עם אגף התקציבים באוצר, הוקצה תקציב לקידום הסל. מטרתו היא להרחיב ולטייב את המענים הניתנים לאוכלוסיית המכורים, ולהתאימם לצורכיהם לפי התוכנית הטיפולית האישית של כל אחד ואחת.

במסגרת התוכנית ובאמצעות עובדים סוציאליים המתמחים בטיפול בהתמכרויות, כל מטופל יוכל לבחור מענה בסכום של כ־10,000 שקל מתוך סל רחב, הכולל עזרה כלכלית, ביגוד, טיפולי שיניים, השתתפות בנסיעות ותוכניות השכלה והכשרה.הסל הגמיש יוקצה לאוכלוסייה הנמצאת על רצף ההתמכרות, המקבלת שירות על ידי היחידות האמבולטוריות לטיפול בהתמכרויות בקהילה.

יש לציין כי המענה שיינתן הינו חדש וייחודי, ולא היה קיים עד כה במסגרת יחידות הטיפול הקיימות בקהילה. "הסל תומך במתן טיפול בצורה אישית ופרטנית המתאימה לאוכלוסייה על רצף ההתמכרות, והמענים שיינתנו במסגרת הסל ישלימו את הטיפול הפסיכוסוציאלי שאותו מקבלת האוכלוסייה ביחידות", אומרים במשרד הרווחה.

מנהלת אגף טיפול באוכלוסיית קצה בקהילה גלית גבע מסבירה: "המענה במסגרת הסל הגמיש יאפשר סיפוק צורך בסיסי לאוכלוסייה מוחלשת זו, כך שתתאפשר לה יכולת התארגנות, התחזקות, השתלבות בתהליך שיקומי והשגת היעד של שיקום והתנזרות מחומרים פסיכואקטיביים ומהתמכרות התנהגותית".

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן (יש עתיד) אומר: "שילוב אנשים הנמצאים על רצף ההתמכרויות בחברה הוא תנאי הכרחי ליצירת חברה שוויונית ולהבטחת עתיד שיקומי, כדי שיוכלו לנהל חיים עצמאיים ומלאי משמעות". מנכ"לית המשרד סיגל מורן מוסיפה: "התוכנית החדשה מביאה עמה בשורה חדשנית לטיפול באופן פרטני. אנו פועלים כדי שהשינוי שהתוכנית מביאה עמה תגיע לכל עיר ולכל יישוב בארץ".