טיסה מיוחדת שאורגנה על ידי הסוכנות היהודית ובחסות השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים ועליה 160 עולים מאתיופיה תנחת היום (שלישי) בישראל במסגרת חידוש מבצע צור ישראל שבמסגרתו יגיעו עוד כ 3,000 עולים מאתיופיה.

השלב הראשון של מבצע צור ישראל הושק בדצמבר 2021 ובמסגרתו הועלו ארצה כ 2,000 עולים מאתיופיה שהתאחדו עם קרוביהם בישראל לאחר שנים ארוכות של המתנה. כולל הטיסה היום, השגרירות הנוצרית תומכת מאז שנת 2015 בהגעתם של אלפי עולים מאתיופיה לישראל, אז החליטה ממשלת ישראל לחדש את העלייה מאתיופיה ולאפשר לעולים להתאחד עם קרוביהם בישראל לאחר שנות המתנה.

התמיכה של ICEJ בקבוצת העולים שהגיעה היום מאתיופיה כוללת את עלויות הטיסה ותמיכה לפני הטסתם ארצה כולל הגעתם מגונדר לשדה התעופה באדיס אבבה, שיעורי עברית ואף סיוע בהשתלבות שלהם עם הגעתם לישראל.

"השגרירות הנוצרית זוכה לסייע בהכנסתו ההיסטורית של העם היהודי לארץ ישראל בימינו, ואנו מחויבים במיוחד  לתמוך בעלייה האתיופית", אמר נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בי-ם (ICEJ), ד"ר יורגן בולר. "הם שריד של קהילה עתיקה שחיכתה זמן רב וסבלה הרבה למען התקווה שיום אחד תתאחד עם הזרם המרכזי היהודי כאן בארץ אבותיהם. מי ייתן והם יתברכו כשהם מחבקים משפחה ואהובים הממתינים לבואם לישראל".