דרמה בארה״ב: בית המשפט העליון ביטל את הזכות להפלות אחרי 50 שנה

בית המשפט העליון ביטל  את פסיקת 'רו נגד וייד' שהעניקה את הזכות להפלות לפני כ-50 שנה, החלטה שצפויה להשפיע על מיליוני נשים ולעמוד במרכז בחירות האמצע לבית הנבחרים ולסנאט בנובמבר הקרוב. ביידן תקף את החלטת העליון ואמר: "בריאות וחיי נשים בארה"ב נמצאים כעת בסכנה". יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי ציטטה את מילות השיר "אין לי ארץ אחרת", שכתב הפזמונאי הישראלי אהוד מנור, כשהתייחסה להחלטת בית המשפט העליון. בעקבות הפסיקה, המונים השתתפו בהפגנות מחאה רבות שנערכו ברחבי ארה"ב. 

לכתבה המלאה

מחאה נגד ביטול הזכות להפלות בארה''ב (צילום: רויטרס)
מחאה נגד ביטול הזכות להפלות בארה''ב (צילום: רויטרס)

חוזרים לשולחן: איראן והאיחוד האירופי הודיעו כי שיחות הגרעין יתחדשו בימים הקרובים

השיחות העקיפות של איראן עם ארה"ב על החזרה להסכם הגרעין של 2015 יתחדשו בקרוב, כך הודיע היום (שבת) שר החוץ האיראני, חוסיין אמירבדולהיאן, במסיבת עיתונאים משותפת עם הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, שהגיע לביקור בטהרן כדי לדון בהחייאת השיחות.

לכתבה המלאה

ג'וזף בורל (צילום: רויטרס)
ג'וזף בורל (צילום: רויטרס)

 

חשד לטרור אסלאמיסטי: שני הרוגים בטבח במועדון של הקהילה הגאה באוסלו

 שני אנשים נהרגו וכ-14 נפצעו באירוע ירי שהתרחש הלילה (שבת) במועדון של הקהילה הגאה בבירת נורבגיה אוסלו וברחובות הסמוכים לו, כך מסרה המשטרה המקומית, שעדכנה כי נתפס חשוד בירי וכי האירוע נחשב למעשה טרור איסלאמיסטי קיצוני. זאת, במהלך סוף השבוע בו אמורה העיר לארח את מצעד הגאווה השנתי, שלפי דיווח ב-CNN בוטל בעקבות הטבח. 

לכתבה המלאה

זירת הירי באוסלו, נורבגיה (צילום: רויטרס)
זירת הירי באוסלו, נורבגיה (צילום: רויטרס)

אחרי ההודעה הדרמטית על פירוק הממשלה: בנט ושקד נועדו - "הייתה פגישה טובה"

אחר ההודעה על פירוק הממשלה: ראש הממשלה נפתלי בנט, ושותפתו למפלגה שרת הפנים איילת שקד, נפגשו בשישי לפגישה שארכה כשעה וחצי ודנו במשבר הפוליטי וההליכה לבחירות. מסביבתם נמסר כי "הפגישה הייתה טובה" והשניים קבעו להיפגש שוב ביום ראשון.

לכתבה המלאה

נפתלי בנט, איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט, איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חשד לרצח: מחמד עמאש בן ה-24 נורה למוות ברכבו בג'סר א-זרקא

מחמד עמאש, בן 24 מג'אסר א -זרקא, נרצח במהלך הלילה (בין שישי לשבת) ביריות בעת שישב ברכבו סמוך למגרש הכדורגל בכפר. מדובר בקורבן ה–46 במגזר הערבי מאז ראשית שנת 2022. 

זירת הרצח בג'סר (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בג'סר (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע התרחש סמוך לשעה 01:20 לפנות בוקר, אז התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על גבר שנפגע מירי סמוך למגרש הכדורגל בג'אסר א- זרקא. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ראשוני ופינו לבית החולים הלל יפה בחדרה את המנוח עם סימני ירי כשהוא באורח אנוש תוך כדי פעולות החייאה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים.

לכתבה המלאה