תינוקת כבת שנה נהרגה היום (שבת) לאחר שנפגעה מרכב בכאבול שבאזור הגליל. היא נפצעה באורח אנוש ופונתה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותה, לאחר ניסיונות החייאה שעברה.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הפעוטה זחלה מפתח ביתה שנמצא על שפת הכביש, ונפגעה מהרכב הנוסע. למקום הגיעו בוחני התנועה של המשטרה, שעיכבו את הנהג הפוגע, בן 27 תושב המקום, והחלו בחקירת נסיבות התאונה.

אדי זוגוט, פרמדיק מד"א, שנכח בזירת התאונה סיפר: "ראינו את התינוקת כשהיא מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, היא סבלה מחבלה בראשה. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה תוך פינוי לבית החולים כשמצבה אנוש".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה השישי השנה של תמותת ילדים בתאונה בסביבת הרכב. במהלך חמש השנים האחרונות (2017-2021) נהרגו 45 ילדים בתאונות בסביבת הרכב, 87% מתוכם הם ילדים מהחברה הערבית. 

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "דריסת ילדים בסביבת הבית היא  תופעה השכיחה בעיקר בחברה הערבית, וכתוצאה מתשתיות שאינן בטוחות. תינוקות וילדים צעירים הם נמוכים ואינם נראים מבעד למראת הרכב. הדרך הטובה ביותר למנוע דריסה בסביבת הבית היא ליצור הפרדה מלאה בין מרחב המשחק של הילדים ואזור החנייה או הכביש. במידה והבית סמוך לכביש יש להתקין שער. בנוסף, יש להקפיד להשגיח על הילדים היטב גם בבית ובמיוחד בחצר".

הקטל בדרכים נמשך כל העת, כאשר רק אתמול נהרגו שני בני אדם בתוך מספר שעות. בתאונה נוספת שהתרחשה בשבוע האחרון, נהרג רוכב אופנוע בעפולה, לאחר שפונה לבית החולים העמק כשהואר במצב אנוש תוך פעולות החייאה, שם נאלצו לקבוע את מותו. בתאונה טראגית נוספת שהתרחשה בתחילת חודש מאי סמוך לאשדוד, נהרגו שלושה אנשים, שהשאירו אחריהם 19 יתומים.