יו"ר ארגון המורים רן ארז שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וגיא פלג בתכניתם ב-103FM, נשאל האם תהיה שביתה ב-1 בספטמבר בעקבות מחאת המורים, וענה: "לא בטוח, אנחנו באים ואומרים שאנחנו מעדיפים לנהל מו"מ במטרה להגיע להסכמים, אבל האוצר ומשרד החינוך מושכים את הזמן, לא מדברים איתנו. פנינו כבר מחודש נובמבר, אלה תשעה חודשים, והכול זה סתם דיבורים כדי לעשות וי ולהגיד דיברנו".

לטענה כי אולי יפה בן דויד צודקת והדרך היחידה היא להשבית את המערכת פעם אחר פעם, השיב ארז ש"יכול להיות שהיא צודקת. דרך אגב, אני מחזיק לה אצבעות ורוצה בהצלחתה, למרות שזה ארגון אחר, כי גם שם יש קולגות שלנו שזקוקים לתוספת שכר".

לשאלה האם עליהם להיות יותר תקיפים, הסכים ארז והוסיף: "אנחנו נענינו לבקשתו של חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, שלא לשבש את סוף שנת הלימודים ולנסות להמשיך לדבר. אנחנו מנסים את זה כדי להיות שלמים עם עצמנו שעשינו את הכול, וניתן צ'אנס למשא ומתן. אנו נפגשים פעם בשבוע ל-40-50 דקות, כל אחד נותן את הנאום שלו ונפרדים".

בתוך כך, ארז ציין שבכל הנוגע לדרישות של ארגון המורים, מדובר קודם כל בהסכם העבודה הקיבוצי שנגמר בחודש פברואר: "אנחנו נמצאים כבר ארבע שנים עם הסכם קיבוצי בלי תוספת שכר, בלי קידום, בלי שיפור תנאי העבודה. דבר שני, יש פגיעה בתנאי העבודה הקיימים על ידי רפורמה בבחינות הבגרות של שרת החינוך שפוגעת גם בזהות הלאומית שלנו, וגם בתנאי העבודה שלנו".

יו"ר הארגון התייחס לטענתה של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, לפיה הדברים לא פוגעים בתנאי העבודה של המורים ותקף: "אין שום קשר בין מה שהיא אומרת לבין המציאות".

לשאלה האם יש אפשרות לבוא בדין ודברים עם האוצר ומשרד החינוך כשמדובר בממשלת מעבר, ענה בחיוב: "כן, כי לא כל תביעה שלנו עולה כסף. יש גם הרבה עיוותים ביורוקרטים שאפשר לתקן אותם ולהקל על מערכת החינוך".