בינואר 2017 הושקה התוכנית "חיסכון לכל ילד", שמטרתה להבטיח לכל ילדי ישראל חיסכון ארוך טווח, שישמש אותם בהגיעם לגיל 18 או 21 למטרות שונות ויסייע להם בתחילת דרכם כבוגרים. בשנת 2021 נפתחו תוכניות חיסכון עבור 177,603 ילדים, כש־112,432 תינוקות נולדו באותה שנה. מתוכם עבור 65,740 (58%) נבחרה תוכנית חיסכון על ידי הוריהם, ול־46,692 (42%) ילדים נבחרה תוכנית חיסכון על ידי הביטוח הלאומי משום שההורים לא בחרו כזאת.

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הדגיש: "אי־מעורבות ההורים משפיעה באופן חד־משמעי על גובה החיסכון שהילדים יקבלו בהגיעם לגיל 18 או 21. בחירת מסלול נכון עבור היקרים לנו מכל היא הליך פשוט ביותר, בלי ביורוקרטיה כלל. השקעה של דקות ספורות באתר הביטוח הלאומי יכולה להניב סכומים גבוהים עבורם בגיל הבגרות ולהבטיח צמצום פערים בין אוכלוסיות. מעורבות ההורים היא חשובה והכרחית לעתיד ילדיהם".

במסגרת התוכנית מופקדים מדי חודש 52 שקלים, נוסף על קצבת הילדים, מכספי המדינה שמועברים על ידי ההורים לתוכנית חיסכון בבנק או בקופות גמל. לרשות ההורים עומדת אפשרות של הפקדה נוספת בגובה 52 שקלים מכספי קצבת הילדים שלה הם זכאים, ובכך להכפיל את סכום ההפקדה החודשית לחיסכון ולהשפיע באופן משמעותי על הסכום שיקבל הילד בחייו הבוגרים.

בביטוח הלאומי אמרו כי טרם הסתיימו ששת חודשי הבחירה למסלול תוכנית החיסכון לילדים שנולדו במחצית השנייה של 2021, ולכן יש ילדים שעדיין לא נבחרה עבורם תוכנית. ביחס לסך ילידי 2021, העומד על 181,545, שיעור ההורים שבחרו תוכנית יהיה כ־36%, אם לא תתבצע בחירה על ידי הורים נוספים עד לתום תקופת הבחירה.

הביטוח הלאומי ושר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) מנסים בימים אלה לקדם כמה פעולות לטובת שינוי החקיקה כדי לייעל יותר את התוכנית ביכולת ההתניידות בין הבנקים לקופת הגמל, בשינויי סכום ההפקדה ועוד, אלא שהכנסת שתתפזר תיכנס לתרדמת בחירות - מה שיקשה על קידום חקיקה כזאת.