בצבא מתקיים בימים אלה הפרויקט "ביעור חמץ" של חטיבת הלוגיסטיקה. המטרה: טיפול במצבורי פסולת, המהווים מפגע סביבתי במתקני צה"ל. הדרך: שימוש חוזר ומִחזור לעידוד חתימת פחמן חיובית.

במסגרת הפעילות מופעל פרויקט סימביוזה תעשייתית בשיתוף משרד הביטחון ומשרד הכלכלה, לפינוי מצבורי פסולת על ידי קבלנים המשתמשים בפסולת של צה"ל כחומר גלם. עד כה מופו בשלב א' של הפרויקט 47 מצבורי פסולת, כאשר מתוכם פונו כבר 34 מצבורים.

המיזם הוא שיתוף פעולה בין אגפי התכנון והלוגיסטיקה של צה"ל והמשרד להגנת הסביבה, והוא וקיבל לפני שבוע את פרס ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה למיזמים מצטיינים.

בראש הפרויקט עומד רע"ן בינוי סא״ל מוטיע דגש, שמספר: "הפרויקט מאפשר מענה לאיכות הסביבה וחוויית שהיית החיילים בבסיסים באמצעות ניקיון מצבורי הפסולת והסברת עולם הפסולת לחיילים וגם מענה סביבתי לצבא, שיוכל לתרום במאבק לשמירה והגנה על הסביבה. הוא מאפשר לנקות כמה שיותר בסיסים במינימום זמן באמצעות יכולות צבאיות ואזרחיות, שכבר הביאו להתייעלות העומדת על כ־20 מיליון שקל.
"אנחנו מצליחים לבצע את עבודתנו באמצעות שיתוף פעולה בין כלל הגורמים והמפקדים הבכירים, וכן רצון ותחושת שליחות למשימה ולהגנה על הסביבה שכל כך יקרה לנו".