"זה היום המאושר בחיי", סיפרה בהתרגשות אמבט קבטו, שלאחר כ־19 שנים של המתנה ותלאות הצליחה לעלות מאתיופיה לישראל. קבטו הייתה בת 11 כאשר ראתה את אביה, מוגס, בנמל התעופה באדיס אבבה ממריא לישראל עם אשתו מנישואיו השניים וששת ילדיהם. הוא הבטיח לה ולשלושת אחיה הקטנים, כי לאחר שיעלה לישראל יפעל שיעלו גם אותם, אך ארבעת הילדים נותרו במשך ארוכות במחנות העלייה באתיופיה.

בגיל 22, בקטו התחתנה עם בן זוגה גייטו בטקס אתיופי מסורתי, ולאחר מכן נכנסה להריון. אלא שאז התברר כי רק הוא ומשפחתו היו ברשימות העולים, ואת קבטו הוא חייב להשאיר באתיופיה. לדבריו, כבר חשב לוותר על העלייה לישראל, אך קבטו התעקשה שיעלה. במקביל, היא המשיכה לגדל באתיופיה את בנם נחום כמעט לבדה, כאשר בעלה הגיעה לבקרה אותה מדי שנה.

במסגרת מבצע "צור ישראל", קבטו, כיום כבת 30, זכתה לקבל אשרת עלייה לישראל עם בנה בן ה־7 - והתאחדה לאחר שנים ארוכות עם בעלה ואביה. מבצע "צור ישראל" התחדש בעקבות החלטת הממשלה בנובמבר 2021, והוא כולל העלאת כ־3,000 ממתינים ממחנות העלייה באדיס אבבה ובגונדר. בשלב הראשון של המבצע עלו ארצה כ־2,000 עולים חדשים מתוקף אותה החלטת הממשלה, אשר יזמה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה.

"זה היה מסע קשה, עם המון הבטחות שווא בדרך, אבל זה סוף־סוף קרה", היא סיפרה בהתרגשות לאחר הגעתה ביום חמישי לנמל התעופה בן־גוריון – "הבטחתי לנחום עתיד ישראלי. אני מקימה מחדש את הבית שלי עם גייטו והבן שלנו".

השרה פנינה תמנו שטה אמרה בעקבות המבצע: "כל משפחה היא עולם ומלואו, ואנחנו במסע לתיקון עוול ארוך שנים. הסיפור של אמבט קבטו הוא אחד מתוך אלפים, שהמתינו שנים ארוכות להתאחד עם הוריהם, ואני נחושה להמשיך ולהוביל לפתרון הסאגה הכואבת של קהילת יוצאי אתיופיה והממתינים במחנות העלייה. אני מברכת את העולים החדשים, שהגשימו חזון אבות והגיעו הביתה – לישראל".