גופתו של עורך הדין ראיד מחאמיד בן ה-29 מאום אל פחם אותרה אמש בכינרת, לאחר שהיה נעדר מיום שישי האחרון. מחאמיד נפל מסירה, וגופתו זוהתה על ידי בני משפחתו. רס"ן יקיר קמחי, קצין חיל הים שהשתתף במאמצי החיפוש של המשטרה וצה"ל אחרי מחאמיד, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM ונשאל מדוע חיל הים הגיע לאיזור רק ביום רביעי: "החקירה לוקחת זמן. היינו יכולים בקלות רבה להיות באירוע שלוקח ימים ארוכים הרבה יותר, אולי אפילו שבועות, ומה שהביא למציאה יחסית מהירה של הנעדר - זה שהיינו ממוקדים וידענו איפה לחפש, ומפת החום שבנינו, בסופו של דבר הייתה מדויקת".

"עברנו מחיפושים לאבל": אותרה גופת הישראלי שנעדר בכנרת

לשאלה מתי עירבו אותם ומדוע בכל זאת לא יכלו לבצע את הפעולה לפני יום רביעי, ענה מחאמיד ש"היינו מעורבים כבר בשלב הראשון. כבר ביום שבת שעברה היה נציג של חיל הים שהיה באזור. לוקח זמן עד שמפיקים את הנתונים. חלק מהם נאספו גם באמצעים טכנולוגיים וזה משהו שלוקח זמן להפיק אותו".   

עוד הוסיף קצין חיל הים כי הם ניסו לקבל תא מים/שטח לסריקה: "לאחר שאנחנו מסכמים את שלב הערכת המצב, ולפי זה מבינים מה תא השטח שאנחנו סורקים, אנחנו מתחילים בפעולה עצמה, שהיא סריקה עם אמצעי שנקרא סונאר סורק צד. הסונאר הזה מאפשר לנו לסרוק תא שטח שהוא יחסית גדול. תא השטח הספציפי הזה היה בגודל של 2 ק"מ על ק"מ".  

החיפושים אחר ראיד מחאמיד בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)
החיפושים אחר ראיד מחאמיד בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)

קמחי נשאל על כמות הזמן שדבר כזה אמור לקחת, וענה ש"אנחנו עשינו פרופיל שלוקח משהו כמו שלושה ימים לחקור אותו וצריך לעבור על כל ס"מ וס"מ. בסוף הסונאר נותן תדמית מסוימת שיכולה להתאים ויכולה גם לא להתאים. היו עשרות של איתורים ולוקח זמן לבוא ולבחון ולזהות כל אחד מהם".

עו"ד נאיל מחאמיד, אחיו של ראיד, התראיין גם הוא והתייחס למותו הטרגי של בן משפחתו: "היינו כל הזמן מעורבים בזמן אמת. אני חייב להוריד את הכובע בפני כל הגורמים שעמלו קשות ימים כלילות עם המשטרה, עם חיל הים, יחד עם זאת, אני תוהה וזועק בקול רם, מדוע משטרת ישראל לא יכלו להביא את המכשיר (סונאר מיוחד) בשנייה הראשונה, כי אני טוען שבשלבים הייתה תקווה להציל חיים".