לאחר שבועות של הרשמה אינטנסיבית, שבמהלכם נרשמה התעניינות גבוהה מצד רבים בציבור החרדי בתוכנית הלימודים הייחודית "פרדס", המיועדת למעוניינים להשתלב בגופי הביון והמודיעין הסודיים ביותר של מדינת ישראל, אף שלא שירתו בצה"ל ולא למדו לימודי ליבה, נפתחה המכינה לקראת המחזור השלישי של תוכנית הלימודים עצמה, שתחל מיד אחרי חגי תשרי.

מבין אלפי הנרשמים רק כמה עשרות הצליחו לעבור את מרכזי ההערכה הייחודים המשלבים מדדים מגוונים, בהובלתה של ד"ר אורית רייטר, שנמנתה בעבר על מפעילי מרכזי ההערכה והמיון בשירותי הביטחון הישראליים.

כמו כן, עברו המועמדים תהליך סינון תורני־רוחני בהובלת ראש הכולל הגאון רבי דניאל רייבין שליט"א, העומד בראש ההכוונה התורנית־רוחנית של "פרדס", ומלווה באופן אישי את העמיתים לאורך תקופת הלימודים וגם לאחר מכן בתהליך ההשמה והכניסה לעבודה בגופים המסווגים ובהמשך לאורך כל הדרך.

משה קהן, מייסד ויו"ר "פרדס", אמר עם פתיחת המסלול השלישי: "זה רגע מרגש לראות את העמיתים שעמדו בכל המבחנים וההערכות נכנסים לשלב המעשי ומאפשרים לנו ליישם את המטרה שלשמה הוקמה 'פרדס', והיא לאפשר לכל אדם חרדי שילוב מותאם וראוי מכל היבט בגופים הביטחוניים המסווגים שהוא בחר לעבוד בהם".

קהן מוסיף: "הבנתי שיש חלק משמעותי בציבור שהוא בלי שום כחל וסרק עילוי לכל דבר ועניין, אנשים שחייהם באינטלקטואל, הם רוצים לתרום ולהיתרם ויש להם מנועים עוצמתיים. האנשים האלו שכבר יצאו בהכוונת רבותיהם לשוק העבודה ולמעגל התעסוקה מחפשים דבר מה מעבר למה שהם עושים היום במקום העבודה שלהם וזה מה שהם מקבלים בפרד"ס".