"הבן שלנו היה אמור להתגייס לפני כחודש וחצי. כשבוע לפני הגיוס הוא ביצע בדיקת דם עקב חולשה, והתגלתה אצלו מחלה קשה בתחום המטואונקולוגיה. פתאום המילה 'אתגר' קיבלה ממד נוסף ומשמעותי הרבה יותר. מדובר בזן המחייב השתלת מח עצם". כך כתב ליאור כהן, תושב מרכז הארץ, בפוסט נרגש בניסיון לאתר תורם מח עצם מתאים עבור בנו.

האב הוסיף בפנייתו: "עד כה לא נמצא תורם בהתאמה מלאה. לכן אנו פונים אליכם בבקשה לעזרה על ידי ביצוע בדיקת התאמה פשוטה. מדובר בבדיקת רוק או בבדיקת דם. אם תימצאו מתאימים, תילקח מכם מנת דם דרך הזרוע. יתר הפרוצדורות הרפואיות מתבצעות כבר מול המושתל (תשכחו מסיפורי האימה על שאיבת חומר ממח העצם של התורם)", כתב האב.

הוא ציין: "אשתי ואני 'ילדי תערובת' ומוצאנו בעדות פולין, סוריה, בולגריה וטורקיה. יש עדיפות למי ששורשיו מכילים אחת או יותר מהעדות שצוינו לעיל".

לדבריו, הקריטריון לביצוע הבדיקה הוא טווח גילים 18־45, כאשר נערכת בדיקה לכל אחד במטרה לוודא כי נתוניו לא מופיעים כבר במאגר, בכתובת www.ami.org.il/bone-marrow-registry/check.

"אנחנו צריכים את הבדיקה די בדחיפות, בטווח של שבוע מהיום", הדגיש האב. "את הבדיקה ניתן לבצע במשרדי המאגר של ארגון עזר מציון ברחוב קפלן 40 בפתח תקווה בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00־15:00".