פרסום ראשון: משרד הרווחה והרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד לשוויון חברתי יקצו 3.8 מיליון שקל עבור חלוקת לחצני מצוקה לשורדי שואה. זאת, בעקבות שיתוף עם משרד הרווחה, שהודיע כי יקצה 1.3 מיליון שקל לנושא.

במסגרת העברת תקציבי תמיכה מקצה בכל שנה הרשות לזכויות ניצולי השואה תקציב לעמותות בגין תפעול לחצני מצוקה לשורדי שואה. היא מתקצבת עמותות אשר אחראיות לחלוקה ולתפעול של לחצני מצוקה לכ־6,100 שורדי ושורדות שואה. אותן עמותות אחראיות לחלוקת הלחצנים לשורדי השואה, להפעלת מוקד החירום וכן למענה מהיר במקרה של הפעלת הלחצן וקריאה לעזרה.

השנה בעקבות שיתוף הפעולה עם משרד הרווחה תוספת מימון ההוצאות לתחזוקת לחצני מצוקה תגדל לכ־3,600 שורדים ושורדות נוספים, ובסך הכל יוקצה תקציב להפעלת לחצני מצוקה לכ־9,700 שורדי ושורדות שואה.

השרים מאיר כהן ומירב כהן (צילום: לשכת השרה לשוויון חברתי)
השרים מאיר כהן ומירב כהן (צילום: לשכת השרה לשוויון חברתי)

בשיחה עם "מעריב" אמרה השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "אני מודה לחברי שר הרווחה מאיר כהן על השותפות בקידום המהלך החשוב של מימון תחזוקת לחצני מצוקה. המשמרת שלנו היא המשמרת האחרונה, והיא מגיעה עם אחריות גדולה. הגיל הממוצע של שורדי השואה הוא 85. אלו השנים האחרונות שיש לנו לשרת אותם, לאפשר להם להזדקן בכבוד. עם ההבנה הזאת אנחנו פועלים יום־יום בתחושת בהילות לפני שהזמן ייגמר לנו".

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן הוסיף: "אנחנו ממשיכים להגדיל את התקציבים ולפתח מענים נוספים לאוכלוסיות האזרחים הוותיקים במדינה, ובתוכם ניצולי השואה - אלה המחויבות והשליחות שלנו. נמשיך לפעול בכל התחומים כדי לשפר את איכות חיים של ניצולי השואה ולאפשר להם להזדקן בכבוד. עם השרה כהן נמשיך למפות את הצרכים ולספק מענים לאוכלוסיות השונות במדינה".

בתוך כך, שלשום הודיעו השרה כהן וראש הממשלה יאיר לפיד על הסכם היסטורי בין הרשות לניצולי שואה לביטוח הלאומי הרומני, שבמסגרתו יוכרו ניצולי שואה, אזרחי מדינת ישראל, כזכאים לפנסיה חודשית מרומניה בגין רדיפות השואה.

השרה כהן מסרה: "בשנה האחרונה סגרנו הסכמים עם כמה מדינות בעולם שהביאו לתוספת של מאות מיליוני שקלים שיועברו לחשבונותיהם של השורדים. כמו כן, הקצינו 300 מיליון שקל בתקציב המדינה להגדלת הקצבאות עבור שורדי השואה העניים ביותר".