בשיח על העלייה מאוקראינה המוכה נשכחו גלי העלייה הקטנים של יהודים מכל רחבי העולם שממשיכים לטפטף לישראל, ובתוכם סיפורים מרגשים גם של אנשים באמצע החיים שהחליטו לעלות לישראל רק כדי להתאחד עם יקיריהם.

"פוטין פתוח להצעות": מתקרבים לנקודת ההכרעה במשבר בין רוסיה לישראל
אחרי 19 שנה: כך בוצע המסע המפרך של אמבט קבטו מאתיופיה לישראל

כאלה הם גרסיאלה סרנו (58) ובן זוגה גוסטבו חימנס (64), שמגיעים ארצה מבואנוס איירס, ארגנטינה. הם יגורו בכרמיאל יחד עם אמו בת ה־93 של גוסטבו ושני חתולים. גוסטבו הוא רופא וכבר יצר קשר עם אנשים בישראל כדי לוודא שהכשרתו ותוארו תקפים בארץ. גרסיאלה תחפש עבודה בתחום הבריאות או כמורה לספרדית, אך עד אז היא צפויה להתאחד עם בתה מנישואים קודמים, קיארה בת ה־25, שגרה בתל אביב.

גרסיאלה מספרת בהתרגשות: "אנחנו מחכים להתחיל פרק חדש בישראל, שם אנחנו יודעים שנזכה לאיכות חיים טובה. אנחנו רוצים לבלות את שנותינו האחרונות בעבודה ובחיי הפנסיה רחוק מהמשבר הכלכלי העמוק והפשיעה הגואה בארגנטינה, וקרוב לבנותינו קיארה שגרה בישראל ושאנן שגרה בהונגריה".

גרסיאלה וגוסטבו נמנים עם 84 עולים חדשים המגיעים בימים אלה בסיוע הקרן לידידות משבע מדינות שונות בדרום אמריקה: ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, מקסיקו, פרגוואי ופרו. בין העולים ישנן משפחות, אוכלוסייה מבוגרת וכן צעירים המגיעים לבדם ללימודים או לשירות צבאי. מאז תחילת השנה עלו מאמריקה הלטינית בסיוע הקרן לידידות 967 עולים שהם חלק מ־6,683 עולים שעלו בסיוע הקרן מתחילת השנה.

נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין אומרת ל"מעריב": "אנחנו גאים להמשיך להביא ארצה עולים רבים ממדינות אמריקה הלטינית. קליטתם של עולים כאן בישראל, רגעים אחרי שירדו מכבש המטוס, מרגשת אותי בכל פעם מחדש ומוכיחה כי גם בעולם מורכב ומשתנה תמיד יש בית לבוא אליו. אני מאחלת לזוג קליטה מוצלחת ומהירה".