רשת הספרים סטימצקי, ובראשה המנכ"ל אייל גרינברג פרסמו היום (ראשון) מכתב תגובה לסכסוך עם רשת ההוצאה לאור מודן-כתר, שהוביל להורדתם של ספרי ההוצאה מהמדפים בחנויות הרשת. במכתב הותקפו בעלי ההוצאה לאור, רוני ועודד מודן, עליהם נכתב כי הם "מנהלים רשת מלחמה אגרסיבית, מניפולטיבית ומתחסדת כדי לחזק את ערוצי ההפצה המצויים בבעלותם, תוך שהם מחזיקים בכם - סופרי המקור - כבני ערובה". 

עוד צוין במכתב ש"הוצאת מודן עושה, משך שנים, כל שביכולתה כדי לפגוע ברשת סטימצקי: עם רכישת סטימצקי מידי 'קרן מרקסטון' ניסו עודד ורוני מודן לקחת את רשת סטימצקי לפירוק. ניסיון נוסף ארע לפני שלוש שנים, אז נקטה מודן במהלך דומה לזה הנוכחי, אספה את ספריה מחנויות סטימצקי, על אף שהוצעו לה התנאים המקובלים בשוק, הזהים לתנאי הרשת שבבעלותם - צומת ספרים". 

גרינברג התייחס במכתבו גם לעניין עליית מחירי הנייר, שסטימצקי לדבריו הורידה את אחוזי ההנחה לכלל המו"לים בישראל, "אך רוני ועודד מודן משתמשים בעניין התייקרות הנייר כמנוף לשיפור עמדות וניסיון ציני לחזק את רשת הספרים שבבעלותה". 

יחד עם זאת, הרשת התחייבה עבור כל סופר של מודן "שירצה להפיץ את ספריו ישירות או באמצעות צד שלישי לסטימצקי, יתקבל בזרועות פתוחות".

מהוצאת מודן-כתר נמסר: "סטימצקי פוגעת בציבור הרחב ובסופרים עצמם, כאשר בצעד בריוני היא הורידה מאות אלפי ספרים ידועים ואהובים מהמדפים בכל הארץ, רק כדי להימנע מהקטנת אחוזי הרווח הגבוהים שלה – שאין להם אחר ורע בעולם. בשנתיים וחצי האחרונות, כתוצאה ממגיפת הקורונה והמשבר הגלובלי שבא בעקבותיה, עלו מחירי הנייר בשיעור של למעלה מ-100%. בנוסף, הוצאות הספרים סופגות כבר תקופה ארוכה עליות כבדות במחירי הדפוס, הכריכה, הלוגיסטיקה ועוד. התוצאה היא, שעלות הפקת הספרים הוכפלה. הוצאת מודן לא מוכנה שהגידול בעלויות יגולגל על גבו של הציבור הרחב בצורה של העלאת מחירי הספרים, ולכן, פנתה לסטימצקי להקטין במעט את אחוזי הרווח שנשארים אצלם - מה שהיה מגדיל באופן אוטומטי גם את התמלוגים המועברים לסופרים עצמם. תגובת סטימצקי לבקשה הייתה צעד חד צדדי של הורדת מאות אלפי הספרים מהמדפים. אסור שהציבור הרחב ישלים עם צעד זה שפוגע בכולנו".