לידיעתו של שר הרווחה החדש, יעקב מרגי: נתונים עגומים על היכולת של צעירים ובוגרים עם מוגבלויות להשתלב בחברה ולמצות את זכויותיהם. מוקד "עדי בשבילכם" שמופעל על ידי עמותת עדי ומספק מענה חירום וסיוע לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם סיכם את דוח הפניות למוקד לשנת 2022.

מהדוח שמתפרסם ב"מעריב" עולה כי בשנה החולפת נרשמה עלייה של 10% בכמות הפניות למוקד ביחס לשנה הקודמת, כשאחת מכל חמש פניות המגיעות למוקד נוגעת לקושי של אנשים עם מוגבלויות המסיימים את שהותם במסגרות החינוך למצוא תעסוקה ומסגרת דיור מתאימה.
30% מהפונים מבקשים סיוע בהבנת זכויותיהם השונות וכ־30% נוספים מבקשים סיוע באיתור שירותים אלמנטריים בקרבת מקום מגוריהם כמו שירותי רפואה. כ־70% מהפניות עסקו בסוגיות הקשורות במוגבלות מורכבת ומוגבלות שכלית וכ־20% באוטיזם.

נתון משמעותי וחיובי בדוח מצביע על זינוק של למעלה מ־20% בשימוש בשירות "בייביסיטר מיוחד במינו", המאפשר להורים ולמשפחות של אנשים עם מוגבלויות להיעזר בשירותי בייביסיטר של מתנדבים וסטודנטים לחינוך מיוחד, שמעניקים להורים לילדים עם מוגבלויות או צרכים מיוחדים את האפשרות לצאת להפוגה קלה גם בשעות הערב.

בשיחה עם "מעריב" אמרה מירי אריכא, מנהלת מוקד "עדי בשבילכם", כי "חווינו השנה עלייה משמעותית בכמות הפניות, כאשר ניכר לראות את הקושי של אנשים עם מוגבלויות ובעיקר של משפחותיהם למצות את הזכויות השונות המגיעות להם על פי חוק, כמו את האתגר הגדול של אנשים עם מוגבלויות שמסיימים את התוכניות הלימודיות למצוא מסגרות של דיור ותעסוקה המתאימים ליכולות שלהם".