המגיש עודד בן עמי סיפר הבוקר (שני) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את סיפורה של בחורה שנפצעה קשה מאוד בתאונת דרכים בזמן שירותה הצבאי. היא הייתה מאושפזת משך שנתיים, עברה עוד שנה של שיקום אינטנסיבי, ובגין הפציעה נקבעו לה על ידי משרד הביטחון 100 אחוזי נכות. למרות הנכות היא החליטה לנסות לחיות חיים רגילים ככל האפשר. הצעירה נישאה ואחרי טיפולי פוריות הצליחה ללדת. אך מהרגע הזה החלו חייה להשתבש.



אמה, רות (שם בדוי), סיפרה הבוקר על בתה: "היא עומדת להפוך לאימא בפעם השנייה. ועדיין, היא זקוקה לעזרה של עשרים וארבע שעות. זה אומר שיש עובדת זרה שנמצאת כל הזמן איתה, בעלה צמוד אליה וגם אנחנו, המשפחה. היא לא סיימה את השיקום ולא חיה חיים רגילים לחלוטין והיא עדיין סובלת מכאבים וממגבלות. בזמן ההיריון הראשון שלה הופיעו גורמי רווחה מעיריית ראשון לציון, שאיימו לקחת את התינוקת כאשר תיוולד. הם החליטו שהיא לא יכולה לטפל בה. הם הגיעו אלי הביתה ועל סמך ניירת בלבד קבעו שעשיתי סוג של עוול, שאפשרתי לה להיכנס להריון. לדבריהם הזקתי לה ואהיה בכלא".





"לרשויות הרווחה יש סמכות בחוק להתערב כאשר יש חשד לסיכון", הסביר עורך דינה של הנכה, עמיקם הדר. "אבל כאשר בית משפט שולח מומחה, שדוחה מכל וכל את טענות הרווחה בחוות דעת קשה מאוד, גורמי הרווחה לא חושבים להגיש בקשה לבית המשפט לחזור בהם, להתנצל בפני המשפחה או אפילו לפצות אותם על אי הנעימות הגדולה שנגרמה להם. הם אפילו לא מגיבים לבית המשפט, והתיק נסגר מחוסר מעש", הוסיף עורך הדין.

לשאלה מי שלח את גורמי הרווחה השיב עו"ד הדר: "לבקשה שהגישו משירותי הרווחה היו מצורפים מסמכים גם ממשרד הביטחון, והיה קשר בין העובדים הסוציאליים של משרד הביטחון לבין הרווחה. היה שילוב כוחות וידיים, שבעקבותיו הרווחה באה ובדקה את הדברים. מיד כשהתיק בבית המשפט נסגר החלו ממשרד הביטחון לנהל אחריה מעקבים, בבית, בחייה הפרטיים. מכשיר האייפון הפרטי שלה נגנב והוצאו מתוכו סרטונים. שלחו אחריה חוקרים פרטיים כאילו מדובר בחיסול מבחוח".

"היא השתקמה, והשתקמה בצורה טובה", המשיך עורך הדין והוסיף "אבל יגיד לעצמו עכשיו כל נכה צה"ל שיוצא לפעילות מסוימת, שהוא בסכנת מעקב. ממשרד הביטחון הזמינו אותה לוועדה רפואית לבדוק האם היא כשירה או לא, ולמדוד מחדש את אחוזי הנכות שלה. אנחנו נמצאים בסיטואציה שבה אם היא כאימא יכולה לגדל את ילדיה, יפחיתו לה אחוזי נכות, והיא תפגע על ידי משרד הביטחון. ואם היא לא כשירה, אז משרד הביטחון יחזיר את זה לרווחה, שיבואו וייקחו לה את אחד הילדים או את שניהם. מכל כיוון יושבים לה על הצוואר, יושבים לה על החיים, מה היא אמורה לעשות?".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה שלאחר שנערכה בדיקה הוחלט להפסיק את ההתערבות בתיק. מאגף השיקום של משרד הביטחון נמסר בתגובה כי הם אינם מנהלים מעקבים, אולם הגיע אליהם מידע לפיו מצבה הרפואי של האישה שונה מזה שהוצג בוועדה ולכן הזמינו אותה לבדיקה חוזרת. בשל הריונה המתקדם הוחלט לדחות את הבדיקה בשלושה חודשים.