פרקליטות מחוז מרכז הודיעה הערב (ראשון) לנשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בדימוס, יצחק כהן, כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שוקל להעמידו לדין. זאת על פי המלצת פרקליט המדינה שי ניצן, ובכפוף לשימוע בעבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית.



על פי החשד, כהן ביצע מעשה מגונה בעוזרת משפטית בזמן כהונתו כסגן נשיא בבית המשפט, ובהזדמנות אחרת גם הטריד אותה מינית. בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום, הוזמן החשוד להשמעת טענותיו בהליך שימוע, ככל שיחפוץ בכך, שיתקיים בפני היועץ המשפטי לממשלה. עוד הוחלט כי כהן לא יועמד לדין בגין תלונות נוספות שנמסרו כנגדו על ידי מתלוננות שונות, בשל התיישנות המעשים או קשיים ראייתיים. פרשה זו נחקרה על ידי משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז מרכז.



פרופ' דוד ליבאי, עורך דינו של השופט יצחק כהן, אמר בתגובה כי "השופט כהן זומן לשימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה כדי להגיב על תלונה של מתלוננת אחת. השופט בדעה שבתלונה אין ממש, וכי לאחר השימוע יסגור היועץ המשפטי לממשלה את תיק החקירה".



כזכור, בחודש נובמבר בשנה שעברה הודיע נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת כהן, כי הוא פורש מתפקידו לאחר 25 שנות כהונה. בהודעה שפרסם באמצעות משרד עורכי הדין של פרופ' דוד לבאי ופרופ' קנת מן, נכתב כי "השופט החליט לפרוש לאחר התלבטות קשה, בשים לב להתמשכות חקירתו, למיצוי הזכויות וימי החופשה להם הוא זכאי ומתוך התחשבות בטובת בית המשפט המחוזי היקר ללבו". השופט הסביר במכתבו כי פרישתו תאפשר מינוי נשיא חדש למחוזי נצרת.



ביחס לחקירותיו נכתב כי "בחקירת המשטרה השופט כהן משתף פעולה עם חוקריו ומשיב לכל השאלות שנשאל. הוא כופר בחשדות המיוחסים לו, כיוון שלא עבר את העבירות הנטענות כלפיו. אין השופט ראשי להתייחס עכשיו לתלונות, מחשש לשיבוש החקירה. השופט מאמין כי אם וכאשר תיק החקירה יועבר לפרקליטות יוכל לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה, בהתחשב בחומר החקירה ובנימוקיו, כי אין מקום להעמידו לדין".



החקירה הפלילית שנפתחה אז בהוראת היועמ"ש ויינשטיין, הייתה בגין חשד לעבירות מין ועבירות מס. הפרשה שנחשפה ביחס אל השופט כהן עוררה סערה בעולם המשפט, כשהתברר כי רבים ידעו, בניהם פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, אך לא עשו דבר במידע שהיה ברשותם. שרת המשפטים דאז, ציפי ליבני, שלחצה על הוצאתו לחופשה של השופט כהן, אמרה אז, "מערכת המשפט והפרקליטות צריכות להיות הנקיות ביותר. לא מקובל עלי כיסוי או טיוח של עובדות שידעו עליהן. עם סיום חקירת היועץ המשפטי, תיבדק גם מערכת אכיפת החוק וגם הפרקליטות, נבדוק מי ידע ולמה לא דווח ולמה המצב הבעייתי הזה לא קורה".