בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את איידן דמירהאן, אזרח טורקי בשנות ה-50 לחייו, שעבד בישראל כפועל בניין, ברצח בת זוגו, אילונה דניס, ובביתור גופתה. ההרשעה התקבלה בדעת רוב, כאשר אחד השופטים סבר, בדמת מיעוט, כי יש להרשיע את דמירהאן בהריגה בלבד. פרקליטיו שוקלים לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון.



הרצח זעזע את המדינה, לאחר שחלקי גופתה של דניס, אזרחית רומניה, בת 47 במותה, נמצאו פזורים במקומות שונים בדרום תל אביב, ביום שבת באוגוסט 2013. תחילה מצא עובר אורח מזוודה עם חלק אחד, סמוך לתחנת רכבת ההגנה. בסריקות שערכה המשטרה באזור בשעות שלאחר מכן, נמצאו חלקי גופתה הנוספים.



כמה ימים לאחר הרצח, בעקבות חקירה מאומצת ומתוחכמת של היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, נעצר בן זוגה של דניס והודה כי הביא למותה. בדירתו נמצאו כתמי דם, אשר שייכים לנרצחת. הוא נעצר כשהיה בדרכו לנתב"ג, בכוונה להימלט מישראל.



הרומן בין השניים החל בדיוק שנה לפני הרצח. ביום הרצח התגלע ריב בין השניים על רקע כספי, והחל ביניהם מאבק, בסיומו רצח דמירהאן את דניס. לאחר מכן נטל סכין מטבח וביתר את גופתה.



בסוף אוגוסט 2013 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום בגין רצח נגד דמירהאן. כמעט שנתיים וחצי אחרי, הכריעו השופטים בדעת רוב, כי דמירהאן אשם ברצח. אך ייתכן שזה אינו סוף הדרך בפרשה. עורכי הדין גלאון קפלנסקי וסוזי עוזסיני ארניה, שמייצגים את דמיראהן מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרו: "מדובר בתיק מורכב. בית המשפט היה חלוק בדעותיו, כאשר דעת המיעוט קבעה שיש להרשיעו בהריגה בלבד ולזכות מעבירת רצח. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול הגשת ערעור לביהמ"ש העליון".