במשרד המשפטים קיים רוב של נשים - כך עולה מדוח "העסקה שוויונית ורב גונית" שמפרסם היום (שלישי) המשרד לראשונה. הדו"ח מציג את מחויבות משרד המשפטים לקידום שוויון הזדמנויות בתעסוקה. מהדו"ח עולה בין היתר כי 67% מכלל העובדים במשרד הן נשים. 60% מכלל בעלי התפקידים הבכירים במשרד – נשים.



פערי שכר בין גברים לנשים עדיין קיימים במשרד המשפטים – ועומד על 12% לטובת הגברים, אולם הנמוך באופן משמעותי ממצב פערי השכר בכלל המשק הישראלי, 44% לפי נתוני מכון אדוה. על כל שקל אחד שמרוויח עובד ממין זכר במשרד המשפטים, משתכרת עובדת ב-88 אגורות.



במשרד המשפטים מועסקים 363 עובדים בני החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית, המהווים 9% מכלל עובדי המשרד. מתוכם כ-100 מועסקים במשרות שאינן מיועדות לאוכלוסייה זו, אלא התקבלו בהליך מכרזי רגיל. נשים מהוות כ-50% מכלל העובדים בני חברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית.



בנוגע למועסקים יוצאי אתיופיה, אין ספק כי טעון שיפור - במשרד מועסקים 30 עובדים יוצאי אתיופיה, המהווים 0.75% בלבד מכלל עובדי המשרד. במשרד מועסקים כ-60 עובדים עם מוגבלות, המהווים 1.5% מכלל העובדים.



"הדוח מעיד על מגמות של שיפור ביחס להעסקה רב גונית מחד, אך גם מחייב אותנו להמשיך ולפעול על מנת לעמוד ביעדי הממשלה להעסקת אוכלוסיות ייצוג הולם", מסרה מנכ"לית המשרד, עורכת הדין אמי פלמור.



שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, כתבה בדברי הפתיחה לדוח: "העסקה של אוכלוסיות מגוונות, למשל, היא התגלמות ערך שוויון ההזדמנויות בחברה הישראלית. משרד המשפטים מחויב לכך ופועל רבות בשנים האחרונות על מנת להוות דוגמה להעסקה רב גונית בקרב משרדי הממשלה".