הרשעה והזיכוי של אהוד אולמרט בשני אישומים שנדונו בבית המשפט העליון הותירו את עורך הדין רועי בלכר חצוי. בלכר מלווה את אולמרט בצמידות כבר עשור שנים, ובראיון מיוחד עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" הוא חשף את רגשותיו כלפי ראש הממשלה לשעבר: "אני מלווה את אהוד עשר שנים, אני מכיר אותו שנים ארוכות, נקשרתי אליו, אני אוהב אותו. התוצאה הזו היא קשה לי מאוד ברמה האישית ואני מצטער עליה מאוד".



"היו ארבע אישומים בבית המשפט המחוזי",הזכיר עו"ד בלכר. "משניים הוא זוכה כבר במחוזי, היום הוא זוכה מהאישום העיקרי, אישום קשה, שקשה היה להתמודד איתו, שהיו לו גם הקשרים משפחתיים, והקשה על האדם לשאת אותו. נשאר אישום אחד, שאנחנו לא מקלים בו ראש, ואנחנו לא מתעלמים ממנו, של שוחד ב-60 אלף שקלים - סכום שנמסר על ידי עדת המדינה הגב' זקן לאורי מסר, ושימש לכיסוי גירעונות בבחירות. בית המשפט קבע, שהמודעות של מר אולמרט לכך ש-60 אלף שקלים שימשו לכיסוי גירעונות בבחירות, היא בכך שתמיד גב' זקן עדכנה אותו על כל התרומות שניתנו בבחירות "אלא שכיום", המשיך בלכר, "עדת המדינה הגב' זקן טוענת 'עבדתי עליכם, נתתי את הכסף למר אולמרט'. כלומר ההרשעה מבוססת על גרסה שמי שמסר אותה טוען היום שהיא שקרית וממציא גרסה אפילו חמורה יותר, ועל זה התביעה מבקשת להתבסס, מעבר לכל ספק סביר.

"לכן אנחנו מאוד מאוכזבים מההרשעה הזאת. התוצאה הזאת היא קשה מאוד, מאוד מאוד קשה, אבל היא מחויבת המציאות, כי דבריה של הגב' זקן לא היו בפני בית המשפט, שלא קיבל את בקשת התביעה לשמוע ראיות נוספות, כי משפטים בישראל צריכים להסתיים אחרי 10 שנים".

בלכר הודה בראיון שההקלטה המפורסמת בה נשמע אולמרט מנחה את זקן מה לעשות עם הכסף "לא נשמעת טוב", אבל הדגיש שהיא לא קשורה לתיק ולמשפט "הולילנד". בתשובה לשאלה האם צריך לפתור את אולמרט מעונש מאסר, השיב עו"ד בלכר: "באופן עקרוני הייתי מאוד שמח אם בית המשפט היה מעמיד את עונשו על 6 חודשי עבודות שירות, כפי שהוא עשה עם מר לופוליאנסקי, וזה היה מרגש היום. זה מה שקבעו חמישה שופטי בית המשפט העליון, מהטובים שבשופטי ארצנו, ואנחנו עומדים ומרכינים את הראש, אין לנו דרך אחרת. הדבר היחיד שניתן לבדוק זה עילה לבקשה לדיון נוסף. נקרא את פסק הדין ונדון בזה".