הרב יאשיהו פינטו הולך לכלא: בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את ערעורו של מי שהורשע במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ובשיבוש מהלכי משפט, בפרשת הרב-ניצב. השופטים קבעו פה אחד כי פינטו יתייצב לתחילת ריצוי שנת המאסר שנגזרה עליו ב-16 בפברואר וכי "העונש שהוטל הוא המינימום ההכרחי המתחייב ממעשיו". 
 
פינטו הורשע בחודש מאי, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, כי הציע לתת שוחד לתת ניצב ברכה, שהיה חסידו, על מנת שיעביר לו פרטים מחקירה שהתנהלה נגד הרב במשטרה על כך שנטל לכיסו לכאורה כספים מעמותת "חזון ישעיה". ברכה סיפר על כך למפקדיו והסגיר את הרב. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה על העונש ובית המשפט המחוזי דן אותו למאסר בפועל. הוא ערער לבית המשפט העליון, בבקשה להקל בעונשו בשל מחלה ממנה הוא סובל.
 
השופטים, יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז, קבעו פרסמו היום את הכרעתם. השופט מזוז הזכיר כי במהלך הדיון בערעור, פינטו ניסה להתנער מהודאתו בכתב האישום. "יש לזכור כי המערער - אדם בר-דעת שכוחו רב לו ואשר נעזר על ידי עורכי-דין מהשורה הראשונה - אישר בחתימת ידו כי חתם על ההסדר מרצונו החופשי", כתב. הוא הסכים עם קביעת בית המשפט המחוזי, לפיה הרב "ניצל את מרותו ואת סמכותו הרוחנית כרב על תנ"צ ברכה כדי שהאחרון יסייע לו בחקירותיו".
 

השופט דחה את טענתו של פינטו, לפיה נפל פגם בהסדר הטיעון הנובע מהסכמת באי כוחו הקודמים לחתום על הסדר טיעון מבלי לאפשר לו לעיין במלוא חומרי החקירה, אלא כי מדובר "בניסיון בדיעבד למצוא פגמים בהחלטות שהתקבלו בזמן אמת במודעות מלאה". לבסוף, דחה השופט את הטענה כי יש להקל בעונשו לאור שיתוף הפעולה שלו עם רשויות אכיפת החוק, לאור התנהגותו החיובית ותרומתו הרבה לחברה, ובשל מצבם הבריאותי של הרב ושל אשתו ובנו.
 
"טענת העותר שהיה על בית המשפט להתחשב בשיקולים אלה בגזר דינו היא בגדר דרישה ל'כפל הנחות'. המערער, במישרין ובאמצעות רעייתו, ניצל את מערכת היחסים המיוחדת ששררה בינו לבין תנ"צ ברכה, שכיהן באחד התפקידים הבכירים והרגישים ביותר במשטרת ישראל. מעשי המערער חמורים ביותר. אמנם אינו נושא משרה שלטונית, אך הוא דמות ציבורית בעלת כוח והשפעה. המערער הוא רב מוכר ונערץ על רבים, שחטא בעבירות שוחד חמורות".
השופטים זילברטל ועמית הצטרפו לדעתו של מזוז. השופט עמית אף ציין את העובדה כי פינטו לא הביע הודאה מלאה על מעשיו.