המדינה לא תוכל להשמיע את הטיעונים נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות אחרות מלבד פרשת טלנסקי בדיון הקרוב בבית המשפט העליון, כך החליטו היום (רביעי) שופטי העליון. בכך הפרידו השופטים בין פרשת "מעטפות הכסף" לבין "פרשת ראשונטורס" ו"פרשת מרכז ההשקעות".



מיד לאחר ההכרעה ב"פרשת טלנסקי", הגישה הפרקליטות בקשה להחמיר בעונשו של אולמרט בתיק "מרכז ההשקעות", בו הורשע אולמרט בהפרת אמונים ונידון למאסר על תנאי. עוד ביקשה המדינה לטעון מחדש בתיק "ראשונטורס", בטענה כי שניים מחברי הרכב השופטים ששמעו את התיק במקור, התחלפו מאז.



סנגוריו של אולמרט, עורכי הדין איל רוזובסקי ואלי זהר, התנגדו לבקשה וביקשו מבית המשפט לסלק אותה על הסף. היום דחו השופטים סלים ג'ובראן, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל, את בקשת הפרקליטות. בהחלטתם קבעו השופטים כי "בדיון הקבוע ליום 19.1.2016 תידון פרשת טלנסקי' בלבד. הטיעונים במסגרת 'פרשת ראשונטורס' והטיעונים במסגרת 'פרשת מרכז ההשקעות', כבר נשמעו ותמו במסגרת ולא יישמעו שוב".



בעוד שבועיים ישמעו השופטים את ערעורו של אולמרט על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בפרשת טלנסקי. הוא עומד גם בפני תחילת ריצוי 18 חודשי מאסר בפרשת הזרע, אותם הוא צפוי להתחיל לרצות ב-15 בפברואר.