פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת. זועבי תורשע במסגרת הסדר הטיעון שכבר נחתם עימה, בעבירה של העלבת עובד ציבור. מהסדר הטיעון עולה כי חברת הכנסת כבר פרסמה לפני מספר שבועות מכתב התנצלות, בו כתבה בין היתר כי לא התכוונה לפגוע במישהו בדבריה שנאמרו בסערת רגשות.



מהודעת הפרקליטות נאמר כי בהמשך להודעת היועץ המשפטי לממשלה בדבר כוונתו להגיש כתב אישום נגד ח"כ זועבי, פרקליטות מחוז צפון, באמצעות עו"ד רז ולטר, הגישה היום, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, כתב אישום נגד זועבי. בהתאם להסדר שנחתם בין הצדדים, תודה ותורשע חברת הכנסת זועבי בעבירה של העלבת עובד ציבור.



כזכור, חקירתה של זועבי החלה באמצע השנה שעברה. מרכז החקירה נסוב בגין תלונה של שוטר שטען כי חברת הכנסת קראה לעברו קריאות גנאי. השוטר, מתחנת נצרת, טען בתלונה שהגיש, כי לאחר שסיים לטעון בבית משפט השלום במהלך דיון בנוגע לחשודים בהפרות סדר ובעודו עומד עם שוטר נוסף בבית המשפט, החלה הגברת זועבי לגדפו ולהטיח לעברו קריאות קשות.



כאמור, מיד לאחר הגשת התלונה, לפני יותר מחצי שנה, נפתחה חקירה נגד זועבי בחשד כי העליבה שוטרים בנצרת. אחרי משא ומתן בין סנגורה של חברת הכנסת מול גורמי האכיפה השונים הושג הסדר טיעון. בהסדר סוכם כי זועבי תודיע כי היא מוותרת על כל טענה לחסינות או על כל טענה אחרת נגד הגשת כתב האישום. רק לאחר מכן הוגש כתב האישום והיא תודה על פי ההסדר במיוחס לה ותורשע. כמו כן, העבירה זועבי, בהתאם להסדר, התנצלות רשמית על מעשיה. כאמור הפרקליטות הגישה את כתב האישום לבית משפט השלום בנצרת בכפוף להסדר הטיעון שכבר נחתם בין הצדדים, אבל בית המשפט אינו מחויב לקבלו והדבר ידוע ומוסכם על חברת הכנסת. עוד עולה מהסדר הטיעון כי זועבי תודה בעבירה של העלבת עובד ציבור לפי חוק העונשין.



במקביל סיפקה זועבי מכתב ההתנצלות, בו כתבה בין היתר כי "ההתבטאויות שלי היו על רקע המעצרים הקשים", כתבה זועבי בהתנצלות, "הן נאמרו מתוך סערת רגשות בלבד ואינן מייצגות את הסגנון שלי או דרכי. לא התכוונתי לפגוע באדם כלשהו. אני מצטערת על אמירת הדברים ומתנצלת בפני מי שנפגע. אירוע זה הוא מבחינתי חריג כי התבטאויות לא נאותות אינן דרכי".