בית משפט השלום בחיפה הורה על הארכת מעצרו של מוחמד אבי המחבל נשאת מלחם מפאב הסימטא, שרצח שלושה בני אדם בתל אביב ביום שישי האחרון.
במקביל האריך בית המשפט בשלושה ימים את מעצרו של מכר המשפחה איימן שרקייה ובן משפחה נוסף. בית המשפט קבע כי האב ימשיך לשבת במעצר כשהחשדות נגדו עדיין הן סיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי-חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע. 
 
יחד עם האב נעצרו כאמור שלושה בני אדם דודו של המחבל בדר מלחם בן ה-60 ובן דודו אמין מלחם בן ה-23, וחבר של המשפחה איימן שרקיה בן 38.  בסך הכול נעצרו שמונה בני משפחה ומכרים של המחבל עד כה. שלשום שוחרר אחיו של מלחם ג'אודת, למעצר בית.
 

גורמי הביטחון בדיון דרשו להאריך את מעצרו בעשרה ימים אבל בפועל הוארך המעצר רק בשלושה ימים. כמו כן, הוארך בשלושה ימים מעצרם של מכר המשפחה ובן משפחה נוסף. דודו של המחבל שוחרר לביתו.
 
"היה דיון טעון", אמר סנגורו של קרובי המשפחה עו"ד נחמי פיינבלט. "בסופו של דבר לאחר התלבטות בית המשפט אפשר לחקור אותם עד יום ראשון. רוצים לחקור דברים מסוימים. יש חשדות, אבל אין ממש בחשדות אלה". 
 
גם האב וגם קרובי המשפחה מתכוונים לערער על הארכת המעצר. אחד מקרובי המשפחה הוסיף אתמול בענין המעצר. "זה שקוף שמנסים באמצעות מעצרים של בני משפחה ובמיוחד של האב להלחיץ את נשאת. הלוואי ויעבוד להם, אבל חבל שאלה השיטות להוציא אותו ממחבואו".

המצוד נמשך



שישה ימים לאחר הפיגוע הרצחני בבר "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בתל אביב, המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע, נשאת מלחם, עבר כולו למישור המודיעיני.



ההערכה היא כי מלחם הצליח להימלט לגדה המערבית בימים האחרונים. לפי ההערכה הוא לא נמלט לשטחים דרך אחד המעברים המסודרים, אלא דרך פרצות בגדר, כפי שעושים מדי יום אלפי שוהים בלתי חוקיים.
 
צו איסור הפרסום שהוטל על החקירה צומצם מעט ואמש הותר לפרסם, כפי שכבר נרמז קודם, שמלחם חשוד גם ברצח נהג המונית אמין שעבאן.

בינתיים, בני משפחתו של המחבל מותחים ביקורת מרומזת הן על בן משפחתם והן על המשטרה. לדבריהם, בעבר כבר פנו בני המשפחה למשטרה והזהירו מפני אורח החיים שמלחם מנהל. לדברי אחד הקרובים, לפני כמה חודשים הפסיק מלחם ליטול את התרופות הפסיכיאטריות, נעשה אלים כלפי בני המשפחה ואף איים לגנוב לאביו את הנשק. לפי קרוב המשפחה, הם פנו בעניין למשטרה, אך זו התעלמה מהם.
 
לדברי בני המשפחה, המדינה הפקירה את מלחם ולא מצאה לו מסגרת מתאימה, מה שלדבריהם הוביל אותו למעשה הנוראי. “הפיגוע זה משהו שכולנו מגנים, לא מבינים ומסרבים לקבל”, אמר אחד מבני המשפחה, “אבל אם לא היו מזלזלים בו, יכול להיות שזה היה נמנע”.
 
במשטרה אומרים שאין שום תיעוד לתלונה כביכול בעניינו של המחבל שעליה מדברים במשפחה. עם זאת, ייתכן שהם הגיעו לתחנת המשטרה וסיפרו על הבעיה, אולם כאשר ביקשו מהם להביא את מלחם כדי שהשוטרים יראו במה מדובר, הם לא עשו זאת, וכך נמנע הטיפול בעניין.