פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חאזם סנדוקה בן 22 ופהדי אבו קיעאן בן 19, תושבי מזרח ירושלים, בגין קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, מגע עם סוכן זר ועבירות נוספות. בין היתר רכשו השניים חומרים כימיים לצורך הכנת חומרי נפץ ומטעני חבלה.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות באמצעות עורכת הדין ענת גרינבאום, השניים גויסו על ידי פעיל חמאס, מכיוון שהיו ללא עבר פלילי ושאינו מצוי תחת מעקב של שירותי הביטחון. הם "סייעו ל אחמד גמאל מוסא עזאם, פעיל חמאס, בביצוע פעולות שמטרתן לקדם את ארגון החמאס ולהוציא לפועל פיגועים שונים באמצעות מטעני חבלה". הנאשמים גויסו בחודשים האחרונים באוניברסיטת אבו דיס.



כתב האישום מייחס לסנדוקה, תומך ופעיל חמאס, רכישה, במספר מועדים, של חומרים כימיים שונים במשקלים של עשרות קילוגרמים בכל פעם, לצורך הכנת חומרי נפץ ומטעני חבלה, והעבירם לפעיל חמאס שהחזיקם במעבדת חבלה בתוך דירה בשכונת אבו דיס. כמו כן, הוא נאשם לגייס כי אדם נוסף לפעילות החבלנית העוינת.



בנוסף, נטען כי סנדוקה, שעבד בעברו בחברת שמירה בירושלים, רצה להניח מטען חבלה מתחת לבמה באולם ה"ארנה" בבירה בעת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפעולה כבר תוכננה, אולם לא נקבע לה מועד.



אבו קיעאן, התומך ומזוהה עם ארגון דעאש, נאשם כי קשר קשר עם פעיל חמאס להעביר כלי נשק בין הגדה לישראל ובין ישראל לגדה ו"כן לבצע פיגוע רצחני כנגד אזרחי מדינת ישראל". הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



השניים הם חלק מתשתית חמאס באבו דיס שנחשפה לפני כשבועיים, בראשה עמד אחמד גמאל מוסא עזאם. מהשב"כ נמסר לאחר חשיפת החוליה, כי "אחמד עזאם היה בקשר שוטף עם מפעיליו ברצועת עזה והוכשר לשמש מומחה חבלה לשם ייצור חגורות נפץ ומטעני חבלה. בהתאם להנחיות שהועברו לעזאם, הוא גייס מספר פעילים נוספים הלומדים עמו באוניברסיטת אבו דיס, לטובת רכישת חומרים לייצור חומר נפץ, השכרת דירות, גיוס מתאבדים והחדרתם לישראל".



מעבדת חבלה שמוקמה בדירה ששכר אחמד עזאם באבו דיס אותרה בימים האחרונים. בבדיקות של החומרים והציוד שנתפסו במקום עלה כי מדובר במעבדה שהייתה מוכנה לייצור חומרי נפץ מסוגים שונים בכמות משמעותית. חלק מהחומרים נרכשו בחנויות בישראל וברמאללה והתחקות אחר הרוכשים הביאה למעצר נוספים.