משטרת ישראל מסרה הבוקר כי פתחה בחקירה נגד פעיל השמאל עזרא נאווי, לאחר החשיפה בתכנית התחקירים "עובדה", כי נאווי התרברב שהסגיר סוחרי אדמות פלסטינים לידי הרשות וכי הם מעונים ומוצאים להורג על ידי אנשיה. מלשכת דובר המשטרה נמסר בנושא: "בהמשך לפניות כתבים ולפרסומים נאשר כי נפתחה חקירה בעניין שהוצג בתחקיר ״עובדה״ ותלונות שהוגשו בנושא ומטבע הדברים אין בכוונתנו לפרט מעבר לכך". 



כזכור, פעיל ארגון השמאל "תעאיוש" עזרא נאווי, כשהוא מצולם במצלמה נסתרת ומספר כיצד הוא מסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים שרוצים למכור אותן ליהודים, למנגנון הביטחון המסכל הפלסטיני, בידיעה כי הם מענים אותם ואז הורגים אותם.  נאווי תועד על ידי פעיל ימין של ארגון "עד כאן", שנשתל בתוך ארגון "תעאיוש". 



שר הביטחון משה יעלון התייחס אתמול אף הוא לתחקיר "עובדה" של ערוץ 2. "תחקיר עובדה ביום חמישי, לא חידש לי דבר. לאורך השנים נתקלתי בפעילי שמאל רדיקליים, פעילי 'זכויות אדם', שעיקר פעילותם הוא השחרת פניה של מדינת ישראל, צה"ל והמשרתים בו, כחלק מתופעת ה-BDS. אפשר למצוא אותם, למשל, בהפגנות ביהודה ושומרון, על המרמרה ובקמפוסים ברחבי העולם", אמר יעלון.



עוד הוסיף יעלון: "באצטלה של דאגה לזכויות אדם, חלקם עוסק בהסתה נגד מדינת ישראל, הפצת שקרים וכפי שמתברר - גם בסיכון חייהם של מוכרי קרקעות פלסטיניים על ידי חשיפתם לרשות הפלסטינית, הכולאת אותם, ואף מוציאה אותם להורג. הכול כשר מבחינתם כדי לפגוע במדינת ישראל, מתוך שנאה ומניעים בזויים אחרים"



כמו כן התייחס שר הביטחון להתמודדות עם התופעה ואמר: "האנשים הללו אינם פעילי שלום או זכויות אדם. חלק מהמערכה שמדינת ישראל מתמודדת בה, כוללת תופעות מכוערות ובזויות שכאלו, ועלינו לפעול נגדן הן באמצעים חוקיים והן בהמשך חשיפת האינטרסים, הפעילות והקשרים של אותם ארגונים ופעילים".



"התנהלות אכזרית"


שלשום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר שפורסם בערוץ 2, ואמר: "התחקיר שפורסם בתוכנית 'עובדה' חשף את פרצופם האמיתי של קיצונים בתוכנו, ששנאת ההתיישבות העבירה אותם על דעתם והביאה אותם עד כדי הסגרת חפים מפשע לידי עינויים והוצאות להורג", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "התחקיר היווה עדות נוספת להתנהלות האכזרית של הרשות הפלסטינית, שמענה ורוצחת פלסטינים שכל 'פשעם' הוא מכירת קרקעות ליהודים".



נתניהו הוסיף כי דברים חמורים אלה מחייבים גינוי מוחלט מכל חלקי החברה הישראלית, שמוקיעה מקרבה מעשי רצח ונלחמת בטרור באשר הוא. "מי שמעודד רצח לא יכול להמשיך ולהתחבא מאחורי מסכת הצביעות של 'דאגה לזכויות אדם'", כתב נתניהו.