התפתחות בחקירת הסייענים למחבל נשאת מלחם שביצע את פיגוע הירי בתל אביב. היום (שני) הוארך מעצרו של תושב ערערה, החשוד כי סייע למלחם בביצוע הפיגוע. בין היתר עולה כי הוא התגורר בסמוך לדירת המסתור שבה שהה מלחם. מעצרו הוארך בשמונה ימים.



לאחר שאתמול שוחררו אביו וגם אחיו של המחבל שחוסל ביום שישי, המשטרה לא ביקשה את הארכת מעצרם. היום כבר נרשמה התפתחויות נוספות בחקירת המסייעים למחבל. בין היתר צריך לזכור כי חמישה עצורים נוספים יובאו מחר בפני שופט והמשטרה תאלץ לשחרר כמה מהם ואולי לבקש את מעצרם של שניים אחרים. מעצרו של חשוד נוסף שנעצר היום הוארך בארבעה ימים. במשטרה טוענים כי גל המעצרים טרם הסתיים ובכל יום מגיעות תוצאות של בדיקות כאלה ואחרות ועולים פרטים חדשים שמן הסתם יחייבו מעצרים נוספים.



אבל כאמור ההתפתחות הדרמטית נרשמה היום סביב העצור המרכזי. מדובר בתושב הכפר שנעצר במסגרת הפרשה בחשד המרכזי לפיו הוא סייע באופן ממשי בביצוע הפיגוע ובהוצאתו לפועל. המעצר הראשוני היה כבר אתמול כשכוח משטרה פשט על ביתו של החשוד וביצע חיפוש נרחב.



מהנתונים שניתן לפרסם עולה כי מדובר בצעיר שגר בסמוך לדירת מסתור בה שהה נשאת מלחם. למרות בקשת המשטרה לקיים דיון בדלתיים סגורות בית המשפט דחה את הבקשה הזו והתיר לסקר את הדיון בהארכת המעצר בנימוק כי זכות הציבור לדעת כיצד ומה המניעים לבקשה להארכת המעצר.



מקורבי של החשוד טענו כי אין לו קשר כלל וכלל למחבל שחוסל, לדבריהם הוא לא סייע לו ולבטח לא סייע לו להוציא את הפיגוע לפועל. עם זאת עורך דינו עלי סעדי ציין כי מרשו לא מבין וגם הוא לא מבין האם מדובר בסיוע שאליו מתייחסת המשטרה לפני הפיגוע או אחריו. "הבנתי מבני משפחתו של החשוד כי מדובר באדם נורמטיבי שאין לו קשר לנשאת או לבני משפחתו. יש בין הצדדים סכסוך מזה זמן רב והם לא בקשר 30 שנה".