הסדר לאהוד אולמרט? לאחר ששופטי העליון החליטו כי המדינה לא תטען נגד אולמרט בפרשות נוספות בערעורו בפרשת טלנסקי ובכך הפרידו בין פרשת "מעטפות הכסף" לבין "פרשת ראשונטורס" ו"פרשת מרכז ההשקעות", הערב (שני) נחשף בחדשות ערוץ 2 כי סנגורו, עורך הדין איל רוזובסקי, פנה לפרקליט המדינה שי ניצן וביקש להיפגש עימו. מטרת הפגישה ככל הנראה היא ניסיון להגיע לעסקה על כלל פרשיות אולמרט. בפרקליטות סירבו להתייחס לכך וסנגוריו של אולמרט מסרו כי "פנינו לפרקליט המדינה בהצעה לקיים פגישה, פגישה שכזו טרם התקיימה".



כזכור, בית המשפט העליון בהרכב של חמישה שופטים הקל על גזר הדין הקודם של אולמרט שעמד על שש שנים והוא ירצה בסופו של דבר 18 חודשים בלבד (שנה וחצי), בעקבות זיכוי שקיבל מסעיף השוחד על סך של חצי מיליון שקלים. אולמרט הורשע בקבלת שוחד של 60 אלף שקלים. שנה וחצי מאסר על תנאי, קנס של 200 אלף שקלים וחילוט רכוש בשווי של 60 אלף שקלים. בעוד כשבוע ישמעו השופטים את ערעורו של אולמרט על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בפרשת טלנסקי. הוא עומד גם בפני תחילת ריצוי 18 חודשי מאסר בפרשת הזרע, אותם הוא צפוי להתחיל לרצות ב-15 בפברואר.



לאחר פסק הדין אמר אולמרט: "אבן גדולה הוסרה מעל לבי, כאשר בית המשפט העליון קבע בהחלטתו שאני מזוכה באישום המרכזי שהוא פרשת הולילנד. הוא פסק שאני זכאי. זה היה ענן שחור מציק ומעיק עליי ומטבע הדברים גם על משפחתי, ילדיי, נכדיי וכל הקרובים אליי במשך תקופה ארוכה מאוד. בית המשפט הרשיע אותי בפרשה שאיננה נוגעת לפרשת הולילנד. אמרתי בעבר כי מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי שוחד ואני אומר זאת גם היום. אך מטבע הדברים, אני מכבד את החלטת שופטי בית המשפט העליון".



אתמול הגישו סנגוריו של אולמרט לבית המשפט העליון את עיקרי טיעוניו לעונש לקראת הדיון בערעור שהגיש על הרשעתו ועל גזר דינו בפרשת טלנסקי.  אולמרט מערער על הרשעתו בעבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות - הרשעה שניתנה בהכרעת הדין השנייה, לאחר שזקן הייתה לעדת מדינה. בהוראת בית המשפט העליון, הוחזר הדיון לבית המשפט המחוזי לשמיעת ראיות נוספות.