סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הציעו לפרקליט המדינה לחפוף את תקופות המאסר שנגזרו עליו בתיקי טלנסקי והולילנד, ובתמורה ימשכו את הערעורים. עו"ד שש גז, מומחה למשפט פלילי, אמר לחגי גולן ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "כל עוד למדינה היה עונש של 6 שנים ביד, אי אפשר היה להתחיל את המגעים. אבל כשהיום יש לו שנה וחצי מאסר ועוד שמונה חודשים, זה הזמן בעצם למשא ומתן. אני חושב שזה גם מה שהציבור רוצה.

"אני חושב שיש עייפות חומר מהתיק הזה. האיש עובר 7 שנות ייסורים, עם כל מה שהוא עשה ולא עשה. אני חושב שזה הזמן לדבר ביניהם. יישבו שני הפרקליטים, יסכימו על העונש, ואת התיק האחרון של שיבוש הליכי המשפט לא צריך להתחיל אותו בכלל. עשו את זה גם בפרשת דרעי, בתיק הציבורי. כמה אפשר להמשיך? הגיע הזמן לגמור את הסיפור הזה".
"הבעיה העיקרית תהיה שאולמרט יצטרך להודות שלקח שוחד, להגיד 'עשיתי'", ניצח עו"ד גז. "שמעתי אותו יוצא מבית המשפט, מחייך, ואומר דברים שמזיקים לו - 'לא קיבלתי שוחד' למרות שבית המשפט הרשיע אותו. זו הבעיה שלו, זו גם הייתה הבעיה של הנשיא לשעבר קצב. הם מחזיקים עוד את הכובע הציבורי ולא רוצים להודות.

"כסנגור אתה אומר להם תורידו את הכובע הציבורי, אתם כבר לא שם, אתה מורשע, מחכה לך בית סוהר, אתה רוצה להחליט כמה תשב ותגמור עם זה, או שאתה רוצה להישאר ככה? לחזור אתה כבר לא יכול לחזור. אז תוריד את הכובע הציבורי. בכלל, מי אמר לך להתראיין ולומר שלא לקחת שוחד. את מי זה מעניין בכלל? בית המשפט החליט. תצרף את העונשים ונגמור עם זה".

על האינטרס של הפרקליטות הוסיף: "היחסים המאוד טעונים היו עם פרקליט המדינה הקודם משה לדור. פרקליט המדינה הנוכחי שי ניצן לא רב איתו אישית. יש לנו פרקליטות מספיק חזקה והאצילות מחייבת שהם יעזבו הורדת ידיים ויגידו לו בוא תודה ציבורית ונצרף את העונשים".
האם אולמרט הפנים שהוא הולך לכלא?

"הוא עורך דין במקצועו והוא יודע שאחרי בית המשפט העליון אין מה לעשות. זה שהוא מחזיק איזה מכתב ביד מעורך דין שאולי יקרה משהו זה לא יעזור לו. בית המשפט אמר את דברו, יש שנה וחצי מאסר בפועל. יכול להיות שיפנו לחנינה, יגידו שבכל זאת ראש ממשלה, כי אף אחד מהציבור לא רוצה שראש ממשלה יישב בבית סוהר. נשאר לו רק מוסד החנינה. הוא כבר הבין שאין לו סיכוי בהכרעת הדין בפרשת טלנסקי כיוון שלא העיד בבית המשפט. אולי בית משפט יחפוף לו את העונשים. אני מאמין שהוא הפנים".

ערך: אסף נבו