פרקליט המדינה, שי ניצן, ייפגש היום עם סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עורכי הדין איל רוזובסקי ואלי זוהר, בניסיון להגיע להסדר שיאחד את שני עונשיו של האחרון. זאת לקראת הדיון שנקבע לשבוע הבא בבית המשפט העליון, בערעורו של אולמרט על הרשעתו ועל גזר דינו בפרשת טלנסקי. הסנגורים יבקשו לאחד את עונש שמונה חודשי המאסר שנגזרו עליו בפרשה, יחד עם המאסר בן השנה וחצי שנגזר עליו בפרשת הולילנד.



ההערכה היא כי אולמרט יבקש הסדר כולל, שלפיו הוא ירצה עונש מאוחד לאחר בתיק הולילנד – שיכלול גם את שמונת חודשי המאסר בפועל שנגזרו עליו בתיק טלנסקי. המשמעות: מאסר של שנה וחצי במקום של שנתיים וחודשיים. 
 
לפני כשבועיים קיבלו חלקית שופטי בית המשפט העליון את ערעורו של אולמרט בפרשת הולילנד. הוא זוכה מאחד מסעיפי השוחד בהם הורשע, אך השופטים השאירו על כנה את ההרשעה בסעיף נוסף של נטילת שוחד מעד המדינה המנוח שמואל דכנר. עונשו קוצר משש שנות מאסר לשנה וחצי. 
 

בשבוע הבא אמור לדון הרכב של חמישה שופטים בערעור שהגיש על הרשעתו בפרשת טלנסקי, במסגרתה הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובמרמה והפרת אמונים ונידון לשמונה חודשי מאסר.
 
בתחילת השבוע הגישו סנגוריו עיקרי טיעון לקראת הדיון, שם טענו בין היתר כי בית המשפט המחוזי חרג מסמכותו, כאשר דן בתיק בכללותו ולא רק בהקלטות שסיפקה שולה זקן. עוד נטען כי כי חלק מהשיחות נערכו ונמחקו.