בעוד כחודשיים תדון ועדת השחרורים בקיצור עונש המאסר של משה קצב. הנשיא לשעבר, שיושב בכלא באשמת אונס, מקווה להקלה וקיצור שליש מתקופת המאסר אליה נדון. מולו מתייצבות שוב חלק מהמתלוננות בתיק, שכבר פנו לוועדת השחרורים כדי שלא תקצוב את העונש. עורך הדין ציון אמיר, שייצג את קצב במשפט, שוחח הבוקר (ראשון) בתכנית "משעל על הבוקר" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם רינה מצליח.



"יש לקצב הרבה בעיות רפואיות שבאות עם הגיל והוא לא מעז ללכת לבדיקות", חשף עו"ד אמיר. "מדי פעם בית הסוהר מבקש לשלוח אותו לבדיקות מסוימות בבית חולים 'אסף הרופא' וזה מחייב בגדי אסיר, והוא מלא בושה וכלימה להגיע לבית החולים במדי אסיר. ימתינו לו הרי שם צלמים, ומבחינתו זה מפגש מאוד מביך ומבזה. קשה מאוד לעבור את הדברים האלה. אז המצב שלו הוא רחוק מלהיות משביע רצון".

"אוי הכבוד, הכבוד, לולא הכבוד הייתה לו עסקת טיעון", אמרה מצליח, ואמיר השלים: "הוא לא היה הולך לכלא. צריך להניח לאיש, שנכנס לעשור השמיני לחייו", אמר אמיר, "לתת לו ללכת לביתו ולהימוג לגמרי מהחיים הציבוריים. רוצים חמלה? שתהיה חמלה. רוצים בלי חמלה? אז בלי חמלה. הגיעה העת להרפות ממנו. הוא שילם כבר את המחיר. להערכתי על פי השכל הישר והכללים הוא ישוחרר".

על פניית הקורבנות של קצב לוועדת השחרורים אמר עורך דינו: "צריך תמיד לכבד פנייה של קורבן עבירה ולשמוע ולהקשיב, ולהטות אוזן לדברים האלה. אבל צריך לזכור שאנחנו לא נמצאים בהליך של משפט מחודש. אנחנו לא נמצאים כאן בפני בית משפט שדן מחדש בשאלת אשמה, חפות, ומה הוא העונש שצריך להטיל. השיקולים האלה באו בפני בית משפט באותן ערכאות, ובית המשפט הטה את אוזנו מאוד לאותם קולות, בזמנו, ובהתאם לכך הוא הטיל עונש כל כך כבד".

רינה מצליח ציינה שקצב לא הודה בעבירות שיוחסו לו, ועו"ד אמיר הגיב: "על פי הדין, החוק והפסיקה של ועדות השחרורים ובתי המשפט, הודאה זה פרמטר אחד משורה ארוכה של שיקולים. הוא לא הגורם המרכזי, לא הראשון והחשוב שבהם. הוא נתון נוסף שתמיד אפשר להתחשב בו לפה או לשם. יש תנאים הכרחיים ראשוניים, כמו שתהיה התנהגות טובה ואחרי זה דברים שקשורים לסוג העבירה. הוא התנהג בסדר, לא נשקפת ממנו מסוכנות".

על ההתעניינות התקשורתית בנושא חודשיים לפני המועד הוסיף עו"ד אמיר: "אני לא מזהה פה מהומת אלוהים. יש באופן טבעי דברים שעולים ונשמעים מכיוונים מסוימים. אני לא חושב שזה בסדר, אבל זה בסדר במובן העקרוני, בכל זאת מדובר במי שעמד לדין על מעשים חמורים, ובהתאם לכך הוטל עליו עונש קשה מאוד, חמור מאוד וארוך מאוד, אני לא מכיר שום איש ציבור מאז קום המדינה, בטח לא במעמדו הבכיר, שנשלח לעונש מאסר כל כך ממושך".
 
"משעל על הבוקר", כל יום ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM