יום לפני הדיון הצפוי בבית המשפט העליון בעניין הערעור של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, על הרשעתו וגזר דינו בפרשת טלנסקי, מסתמן כי לא תהיה הסכמה בין הפרקליטות לבין באי כוחו של אולמרט לגבי העונש הצפוי לו. על פי הערכות, בפרקליטות נוטים שלא להסכים לחפיפה של שני העונשים שנגזרו עליו - שנה וחצי בגין תיק הולילנד ושמונה חודשים בתיק טלנסקי ולכן לא יהיה מנוס מלקיים מחר את הדיון בבית המשפט העליון בערעור של אולמרט.



למרות שלא התקיימה פגישה נוספת בין סנגורו של אולמרט, עורך הדין איל רוזובסקי, לבין פרקליט המדינה, שי ניצן, וצוותו, בפרקליטות בחנו בימים האחרונים את בקשת אולמרט לחפיפה בין העונשים. מצדו של אולמרט מקווים כמובן לצמצם כמה שניתן את משך הזמן שישהה ראש הממשלה לשעבר מאחורי סורג ובריח, אך כאמור, נראה כי שופטי העליון הם שיכריעו כמה זמן ישהה ראש הממשלה לשעבר מאחורי סורג ובריח.



בעניין הסוגיה הנוספת שעומדת לפתחה של הפרקליטות - החשדות לשיבוש מהלכי משפט מצדו של אולמרט, כפי שעלו מהקלטות של שיחות שניהל עם עוזרתו לשעבר, שולה זקן – מסתמנת הסכמה מצד ניצן לסגור את התיק. עורכי הדין של אולמרט מעוניינים להגיע להסדר, במסגרתו יסתיימו ענייניו של מרשם בכל הפרשות שבהן נחשד או הואשם. המתווה המתגבש כרגע כולל הסדר אך ורק בעניין סגירת התיק בעניין השיבוש.



בראיון לחדשות 2 בשבוע שעבר רמז ניצן כי "לא ניתן לאולמרט הנחות סלב". בכל מקרה, ב-15 בפברואר צפוי אולמרט להתחיל לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו בפרשת הולילנד. אם לא תיחתם עסקה עד אז, ביום שלישי בשעות הבוקר ישמעו שופטי בית המשפט העליון את הטיעונים של באי כוחו של אולמרט בפרשת טלנסקי, במסגרתה הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובמרמה והפרת אמונים ונידון לשמונה חודשי מאסר.



במסמך עיקרי הטיעון שהגישו סנגוריו של אולמרט לקראת הדיון בעליון, הם כתבו בין היתר כי בית המשפט המחוזי חרג מסמכותו כשפתח מחדש את תיק טלנסקי. "בית המשפט העליון הבהיר במפורש כי מתן ההיתר להבאת ראיות נוספות ספציפיות אינו מתיר לפתוח את המשפט מראשיתו", כתבו. בנוגע לשולה זקן נטען כי הייתה לה "מוטיבציה ומניע למסור ראיות מפלילות נגד המערער". הם טענו כי חלק מהשיחות נערכו, נמחקו ועברו מניפולציה.



לגבי הרשעתו של אולמרט במרמה והפרת אמונים, השאלה לה נדרש בית המשפט נסובה סביב התשלום שבוצע לזקן. באי כוחו של אולמרט טענו כי התשלום נעשה כנגד עבודות פוליטיות שביצעה. לעניין ההרשעה בהפרת אמונים חזרו באי כוחו של אולמרט על טענתו, כי "הכסף בקופה הוא כסף פוליטי. הכספים ניתנו על-ידי התורמים לשימוש פוליטי" ולכן לא חלה עליהם חובת דיווח. בנוסף יבקש אולמרט להפחית מעונשו, בין היתר בשל "תרומתו האדירה חסרת התקדים של המערער לביטחון המדינה".