הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל.) אשכנזי הגיב היום (רביעי) להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, לסגור את תיק החקירה נגדו בפרשת הרפז, והביע סיפוק על ההחלטה לסגור את התיק ועל הקביעה החד משמעית שלא נמצא בדל ראיה לטענת שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בדבר פוטש. "לאחר בדיקה חסרת תקדים והאזנה למאה אלף הקלטות של שיחות שקיימתי לאורך שנות כהונתי כרמטכ"ל, נמצא כי לא עברתי כל עבירה פלילית". 



לדבריו, נותר רק להצטער על כך שהנושא נחקר משך כחמש וחצי שנים. "תא"ל (מיל.) בניהו וסא"ל (מיל.) וינר הם קצינים מצטיינים וישרי דרך, שנקלעו בעל כורחם לסיטואציה קשה שנכפתה על ידי לשכת שר הביטחון, ויש לברך על כך שגם בעניינם החקירה הסתיימה ונמצא כי לא עברו כל עבירה", אמר.  



מסביבתו של אהוד ברק נמסר בתגובה לפרסום החלטת היועץ המשפטי, כי "מר ברק נחת הערב בארץ וטרם קרא את הדו"ח. רק לאחר שיקרא את ההחלטה יגיב".



גם יתר המעורבים הגיבו להחלטת היועץ המשפטי. דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, אמר: "קיבלתי בקורת רוח את הודעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה על החלטתם לסגור את תיק החקירה בענייני, אני מברך על ההחלטה ופניי נשואות אל העתיד. לאורך כל הדרך, שבתי וטענתי כי אין כל בסיס לחקירה המיותרת והממושכת הזו, כפי שסברו בשעתו גם בכירים רבים במשטרה ובפרקליטות - אני מצר על שהתקיימה".



"בארבע השנים שלאחר מלחמת לבנון השנייה, בהן שימשתי כדובר צה"ל במטה הכללי, פעלתי לשרת את המדינה, את הצבא ואת הציבור במקצועיות, בנאמנות וביושר – כפי שעולה גם מהחלטת הפרקליטות. אכן, בביתי ובמשרדי נמצאו מסמכים בחלקם מסווגים, אשר לא הייתי ער לקיומם, כפי שמציין היועץ עצמו והבעתי צערי העמוק על כך".


 

הנה זה בא..

Posted by Avi Benayahu on Wednesday, January 20, 2016

"השנתיים האחרונות היו עבורי קשות מנשוא. נאלצתי להתמודד עם החשדות, עם החקירות, עם מעצר מיותר ומתוקשר, עם הפרסומים ועם העננה שריחפה מעל ראשי. האמנתי וידעתי כל העת כי דין צדק להיעשות!"



"למרות החקירה הממושכת, חרף עינויי הדין והחשדות נגדי שהופרכו כליל, אני שמח על כך שהחקירה ומסקנות הפרקליטות הפריכו פעם נוספת את החשדות שריחפו מעל ראשה של צמרת צה"ל, באותה העת ושמו סוף למחול השדים המתמשך. כעת, אני תקווה כי הפרכת החשדות כנגדי וכנגד חברי, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (מיל') גבי אשכנזי וחברי ארז וינר - ישימו קץ אחת ולתמיד לפרשה אומללה זו".



"משפחתי: אמי, רעייתי, ילדיי ואחיי, עמדו איתן לצדי ואהבתי נתונה להם כמו גם לחבריי הרבים שלרגע לא פקפקו ביושרי. אני מבקש להביע הערכה ללקוחות משרדי שהאמינו בחפותי, לא עזבו ואף חיזקו אותי ותמכו בי כל העת. תודה מיוחדת לעורכי דיני, איל רוזובסקי, ציון אמיר וערן שמעוני, שליוו אותי בשנים האחרונות במסירות, במקצועיות ותוך אמונה בצדקתי".



עו״ד עודד סבוראי, בא כוחו של אל״מ (במיל׳) ארז וינר, אמר בתגובה: ״אנו מברכים על ההחלטה, למרות שהגיעה באיחור ניכר, הגם שאין בכוחה לכפר על עינוי הדין הבלתי מוצדק שנאלץ לעבור ארז וינר בשנים האחרונות. כעת גם ברור לכל, שהמעצר המתוקשר של ארז היה מיותר ומזיק.



לדבריו, "עכשיו זה הזמן לבדוק לעומק כיצד החקירה, שהושקעו בה מאמצים ומשאבים חסרי תקדים, לא הצליחה לברר את הנקודה היחידה שהייתה טעונה בירור: האם נכון שהלוגו של המסמך זויף, אולם תוכנו היה אותנטי ונכתב על ידי שליחיו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, כפי שנטען על ידי גורמים רבים המכירים את הראיות?"



ואילו בועז הרפז, שעל שמו נקראת הפרשה, תקף את החלטת היועץ המשפטי לממשלה ואמר לחדשות ערוץ 2 כי "הדוח הנוכחי הוא מהמבישים והמביישים ביותר את מערכת אכיפת החוק ומוכיח שיש דין אחד לקושרים מקושרים ודין אחר לאזרחים רגילים".