שני תושבי מזרח ירושלים, שנחשדו בפעילות ביטחונית, התבצרו במתחם הצלב האדום בשכונת שיח ג'ראח בירושלים, לאחר שניתן להם צו הרחקה מהעיר, כך עולה מכתב אישום שהגישה בשבוע שעבר פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום. השניים הואשמו גם בהסתה לאלימות או לטרור, בגין פרסומים שלהם ברשת פייסבוק. הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.



כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אביעד דוויק, מגולל כיצד במהלך גל הטרור הפוקד את המדינה בחודשים האחרונים, כתבו סאמר אבו עישה בן ה-27 וחג'אזי אבו סביח בן ה-32, קריאות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון ודברי שבח כלפי עושיהם. כך, למשל, יום לאחר חיסול סמיר קונטאר, כתב אבו עישה: "גם אם רצחו אותי או רצחו אחר.. פרויקט ההתנגדות ממשיך".



באחד הפוסטים שלו כתב אבו סביח כי "אנחנו פלסטינים, נגזר עלינו שנעבוד בדקירות, דריסות, ירי טילים ויידוי אבנים. נגזר עלינו שנמות שהידים או פצועים או אסירים". בכתב האישום נמנים גם מספר "סימני החיבוב" (הלייקים) שקיבל כל פוסט.



עוד עולה מכתב האישום כי בעקבות מידע מודיעיני, בנובמבר אשתקד, הוציא צה"ל צו הרחקה מירושלים נגד אבו סביח. צו דומה ניתן לאבו עישה בדצמבר. למרות זאת, החל מדצמבר שהה אבו סביח במתחם הצלב האדום בעיר ואף הקים במקום אוהל מחאה. בהמשך הצטרף אליו אבו עישה, והשניים ארגנו פעילויות וכן התראיינו לתקשורת והסבירו מדוע החליטו לסרב לצו ההרחקה.



"העבירות המיוחסות למשיבים מקימות חשש סביר ששחרורם יסכן את ביטחונו של אדם ואת ביטחון הציבור", כתבה הפרקליטות בבקשת המעצר. בצלב האדום ביקשו שלא להגיב לדברים. סנגורם של הנאשמים, עורך הדין חאג' מופיד, מסר כי אבו סביח מכחיש כי חשבון הפייסבוק שייך לו, ואבו עישה מכחיש כי הסית. לגבי צו ההרחקה מסר הננגור: "מדובר בצו מנהלי, שהוצא משיקולים זרים. הרחקת הנאשמים מעירם משמעותה פגיעה ביכולתם להתפרנס ולטפל במשפחתם".