כתבי אישום הוגשו הבוקר (רביעי) נגד שלושה תושבי ערערה החשודים כי סייעו למחבל נשאת מלחם שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הצעירים חשודים כי לקחו חלק בהסתרתו של מלחם לאחר ביצוע הפיגוע. אחד החשודים העיד כי מלחם תכנון לבצע פיגוע נוסף.



מהמסמך עולה כי בלילה הראשון שלאחר הרצח ישן מלחם במחסן ביתו של אחד הנאשמים. לאחר שבעל הבית גילה שמלחם ישן אצלו, איים עליו המחבל: "רצחתי שני יהודים וערבי אחד שרצה להסגיר אותי למשטרה. אתה חייב לעזור לי או שתגמור כמוהם".

לפני שבועיים וחצי, חמישה חשודים נעצרו בחשד לסיוע לנשאת מלחם, המחבל מדיזנגוף. המעצרים החלו פחות מיממה לאחר הפשיטה שבסיומה חוסל המחבל. אחד החשודים הודה בפני חוקרי השב"כ כי דיבר עם המחבל ולא דיווח כי דיבר אותו. להגנתו הוא אמר לפני הדיון "לא הכרתי אותו". חשוד נוסף סיפר כי קיבל שיחת טלפון במהלכה סיפרו לו כי ראו את מלחם אבל לדבריו חשב שעובדים עליו. חוקרי השב"כ והמשטרה יודעים בבירור כי חלק מהחשודים סייעו למחבל ויש עוד כמה שיעצרו ביממה הקרובה כחשודים אקטיביים בסיוע. כרגע נמשכים החיפושים אחרי חלק מהם.
 
אחד החשודים סיפר כי הגיע אליו מישהו, "ככל הנראה המחבל. אבל לא זיהיתי אותו. ממש לא חשבתי שזה נשאת. אתה לא מכיר כל אחד אישית ולכן אמרתי למשטרה שלא זיהיתי אותו ולא הכרתי אותו בכלל".
 
עצור נוסף שחשוד כי סייע למחבל להתקיים בימים שבהם היה בכפר סיפר כי "מישהו התקשר אליי ואמר לי שראה את נשאת. לא האמנתי לו, חשבתי שמשקרים אותי ולמרות הכל הודעתי למשטרה". עורך דינם של שניים מהחשודים אמר כי רק בהמשך יתברר מדוע נעצרו, אבל ברור לו כי שולחיו רצו לעזור לחקירה ולא לסייע למחבל. "האנשים האלה היו בין הפטיש לסדן בכל הנוגע ליחס שהיו מקבלים ולכן התמהמהו בדיווח", אמרו נציגיהם לפני הדיון.