"לבית המשפט העליון דרוש/ה מתמחה המשתייך/כת לאוכלוסייה הערבית (לרבות העדה הדרוזית או הצ'רקסית) או שאחד מהוריו/ה נולד באתיופיה או שהוא אדם עם מוגבלות", כך נכתב במודעת דרושים שעלתה כציוץ של דוברות הרשות השופטת בטוויטר היום (ראשון), ואשר עוררה מיד סערה ברשת.



"מביך", נכתב בתגובות. "החל מכמה אחוזי נכות נחשב 'אדם עם מוגבלות'? חבר שואל". "תארו לכם איך צ'רקסי שאבא שלו נולד באתיופיה סוגר להם את הפינה (ואם הוא נכה – בכלל)", כתב אחד הגולשים בפייסבוק. "לבית המשפט העליון דרוש טקט".



חוק שרות המדינה מגדיר כי "בקרב העובדים בשירות המדינה, בכלל הדרגות והמקצועות, בכל משרד ובכל יחידת סמך, יינתן ביטוי הולם לייצוגם של בני שני המינים, של אנשים עם מוגבלות, של בני האוכלוסיה הערבית, לרבות הדרוזית והצ'רקסית, ושל מי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה". סביר להניח שלכך כיוונו בדוברות הרשות השופטת, אולם גולשים רבים נרתעו מהניסוח הבוטה.



מדוברות הרשות השופטת נמסר בתגובה: "הציוץ שפורסם בחשבון 'דוברות הרשות השופטת' הבוקר מתייחס לתקן התמחות בבית המשפט העליון אשר מיועד עבור אחת משלוש האוכלוסיות אשר הוזכרו". 



"זאת, בהתאם לסעיף 15א(א) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959, הקובע חובת ייצוג הולם לאוכלוסיות האמורות: "15א(א) בקרב העובדים בשירות המדינה, בכלל הדרגות והמקצועות, בכל משרד ובכל יחידות סמך, יינתן ביטוי הולם, בנסיבות הענין, לייצוגם של בני שני המינים, של אנשים עם מוגבלות, של בני האוכלוסיה הערבית, לרבות הדרוזית והצ'רקסית, ושל מי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה (בחוק זה - ייצוג הולם)".



"כפי שניתן להיווכח, נוסח הדברים נלקח מתוך הוראת החוק האמורה".