משפטו של חאלד קוטינה, המחבל מפיגוע הדריסה בחודש אפריל בו נרצח שלום שרקי ז"ל, אחיו של כתב ערוץ 2, יאיר שרקי, החל היום (שני) וזאת לאחר ששרקי כתב לפני מספר ימים בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מבקש את תמיכת הציבור בהגעה לדיון, לאחר שהובא לידיעתו כי המחבל יגיע לבית המשפט מצויד בחוות דעת פסיכיאטרית פרטית שתקבע כי לא היה אחראי למעשיו.



שרקי הנמצא בדיון המתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, העלה ציוצים לטוויטר וכתב חלק מעדות המחבל: ״בגיל 22 סבלתי משלשולים. הייתי יושב בשירותים שש-שבע שעות. נכנסתי לדיכאון וחלה הידרדרות, הטיפולים לא עזרו לי״. כשנשאל המחבל מה הוא חשב כשיצא לבצע את פיגוע הדריסה הוא אמר: ״לא זכור לי שום דבר״. כשנשאל איפה הוא היה בזמן האירוע, ענה: ״לא זוכר״.



עוד צייץ שרקי מהדיון כי מעמתים את קוטינה עם פרטי הודאתו במשטרה ובשב"כ וכי הוא טען בבית המשפט: "הודיתי כדי שיעזבו אותי. לא זכור לי הפרטים של מה שאמרתי לחוקר. עשיתי את עצמי משוגע לפני הרופאים כי רציתי להתאשפז בבית החולים. שם יותר נוח״. עוד הוא אמר: ״יש לי הזיות. אני רואה דברים שאומרים לי שהם לא אמיתיים״. הוא נשאל האם כשסיפר שהוא שומע קולות של מלאכים במסגד, זה היה שקר? הוא ענה שכן.



שלום שרקי ז"ל. צילום: ללא
שלום שרקי ז"ל. צילום: ללא



קוטינה נשאל האם הוא ביצע את התאונה באופן מכוון והוא ענה שלא. "כל הדיבורים שאמרתי הם שקר ולא אמת. והפרטים לא זכורים לי". המחבל אמר לפרקליטה לאחר מספר שאלות כי הוא לא מרוכז: "תשאלי אותי שאלות ואגיד נכון או לא נכון. אם תשאלי שאלה של שלושה-ארבעה משפטים, אני לא אענה״. הפרקליטה המשיכה לתחקר אותו והוא ענה: "אני מסרב לענות על כל שאלה״. השופט שאל אותו לסירובו והוא ענה כי הוא עייף ולכן הוכרזה הפסקה בדיון. 



כזכור, באירוע בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים, נרצח שלום שרקי בעת שעמד בתחנת האוטובוס ובנוסף נדרסה צעירה נוספת כבת 20. ההנחה הראשונית של המשטרה הייתה שמדובר בתאונת דרכים, אך כאמור גם לא נשללה האפשרות כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.