מתכננים ללמוד את מקצוע עריכת הדין? שימו לב לשינויים הדרמטיים שעומדים לחול בתחום: שרת המשפטים איילת שקד הביאה היום (שלישי) לחתימה הסכם בנושא השבחת מקצוע עריכת הדין, במסגרתו תוארך ההתמחות לתקופה של שנה וחצי. התמחות של שנה אחת תתאפשר לסטודנטים בעלי תואר ראשון נוסף או שני נוסף בכל תחום שהוא, או אם השתתפו במהלך הלימודים בפרקטיקום בן 80 שעות.



כמו כן יתבצע שינוי מהותי בבחינת ההסמכה, כך שהמבחן יהיה פרקטי יותר ויעסוק בדין המהותי ולא רק בדין הפרוצדוראלי. בנוסף, ימונה נציב פיקוח על ההתמחות, שתפקידו לוודא כי ההתמחות נעשית כראוי וכי נשמרות זכויות המתמחה, כגון שכר ושעות נוספת. הנציב יטפל בתלונות ויוכל להמליץ ללשכת עורכי הדין לפתוח בהליך משמעתי כלפי המעסיק בהתמחות, אם חרג מהכללים והזכויות של מתמחה.



על ההסכם חתומים גם יו"ר ועדת חוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, יו"ר פורום דיקני משפטים, פרופ' גד ברזילי ונציגי הדיקנים של האוניברסיטאות והמכללות ונציגי הסטודנטים. ההסכם יתורגם לתזכיר חוק, שיובא בסופו של דבר לאישור הכנסת. "המטרה העומדת לנגד עיני היא השבחת מקצוע עריכת הדין", מסרה השרה שקד. "הכנה שיטתית, מקצועית ועניינית דרושה מראש על מנת לצמצם את הפגיעה בהם ובציבור לקוחותיהם. ההסכם ידאג לעורכי דין מקצועיים יותר, שידעו לתת לאזרחים את השירות הטוב ביותר", הוסיפה שקד.