שופט בית המשפט השלום בתל אביב, השופט דוד רוזן, מתח ביקורת נוקבת על פרקליטות המדינה, ואף תהה על הדרך בה היא נוהגת כלפי נאשמים מסוימים, כשהוא רומז על איפה ואיפה ביחס כלפי יצחק אברג'יל, לעומת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.  



השופט רוזן התייחס היום (שני) לתיקו של אהוד אולמרט דווקא בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינו של העבריין יצחק אברג'יל בפרשת ב. יאיר, שם התקיים דיון, שבסופו של דבר נדחה: "למה 'התיק הירושלמי' שכב שלוש שנים ורק עכשיו הוא יצא?", אמר רוזן והתכוון לכתב האישום שהוגש בשבוע שעבר נגד ראש הממשלה לשעבר בגין שיבוש הליכי חקירה. שם חיכתה הפרקליטות להכרעת הדין בפרשת הולילנד, לפני שהאשימה את אולמרט בשיבוש הליכי משפט. 

רוזן סבור כי גם בתיק של אברג'יל יש להמתין לתוצאות המשפט שמתנהל נגדו בפרשת 512, שם הוא מתמודד עם שלושה אישומים ברצח. על פי החוק, אם יורשע בתיק זה, ייגזרו עליו לפחות שלושה מאסר עולם, מה שאומר שעונש מאסר נוסף בתיק "ב. יאיר" יהיה מיותר. התובעת, שרון הר-ציון, מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה לרוזן כי "לא מדובר בתיק של מה בכך, זה תיק הלבנת הון בסכום של 70 מיליון שקלים", בתגובה אמר לה רוזן: "קשקושים. שלוש שנים שכב התיק (של אולמרט) ופתאום הוא יצא אחרי שלוש שנים. אתם נוקטים דין אחד לאברג'יל ודין אחר על נאשם אחר. כולם שוים בפני החוק". 

כזכור, השופט רוזן הוא זה שבאולמו שבבית המשפט המחוזי התנהל תיק הולילנד. שופטי בית המשפט העליון הפכו את החלטתו. הוא הרשיע את אולמרט בפרשה וגזר עליו 6 שנות מאסר בפועל וזיכה מחמת הספק את אולמרט מקבלת השוחד בפרשה, אך הותיר על כנה את הרשעתו בקבלת שוחד בפרשת הזרע. כמו כן, הפחיתו השופטים את עונשו לשנה וחצי מאסר בפועל.