כל הערכאות מוצו - הרב הנערץ הולך לכלא. בית המשפט העליון דחה היום (שני) את בקשתו של יאשיהו פינטו לקיים דיון נוסף בהכרעת הדין של העליון בעניינו בפרשת הרב והניצב, במסגרתו נידון פינטו לשנת מאסר בכלא. בכך נסתם הגולל על סיכוייו של פינטו להתחמק מהתייצבות בבית הסוהר ב-16 בפברואר. פינטו הסתמך על ערעורו של אורי לופוליאנסקי, שם נקבע כי ניתן להתחשב במצבו הרפואי של הנאשם לשם קביעת עונשו תוך חריגה לקולא ממתחם הענישה שנקבע. לטענתו, שגו שופטי בית המשפט העליון כאשר דחו את בקשתו להקל בעונשו תוך התחשבות במצבו הבריאותי, כשבוע בלבד אחרי גזר הדין המקל בעניין לופוליאנסקי, וכי ההחלטה יוצרת "תחושה קשה של אפליה".


השופט ג'ובראן דחה טענה זו והצביע על נסיבות ייחודיות במקרה של לופוליאנסקי, בהן לא הייתה מחלוקת בדבר מצבו הרפואי הקשה ובית המשפט התרשם כי עונש המאסר יביא לקיצור ממשי של תוחלת חייו. עניינו של הרב פינטו שונה, שכן בית המשפט המחוזי כבר קבע בעניינו כי מאסרו אינו מהווה סיכון רפואי וכי ביכולתו של שב"ס להעניק לו את הטיפול הרפואי לו יזדקק.

טענה נוספת של פינטו הייתה כי בהחלטת המחוזי נקבעה הלכה חדשה לפיה ניתן להביא בחשבון לצורך גזירת הדין עובדות שלא בא זכרן בכתב האישום, בדרך של מתן משמעות מחודשת לעובדות המוסכמות בכתב האישום. טענה זו מופנית נגד מסקנת המחוזי, לפיה הנאשם ניצל את "מרותו" על תת ניצב אפרים ברכה, ששם קץ לחייו בעיצומה של הפרשה. "גם בטענה זו אינני מוצא ממש", פסק השופט ג'ובראן. "מדובר בתהליך הלוגי של גזירת ממצאים והסקת מסקנות מהעובדות שהוכחו או שהוסכמו, כפי שנוהגים לעשות בתי המשפט חדשות לבקרים".


השופט קבע כי "החשוב לענייננו הוא כי המערער הציע ונתן שוחד לתנ"צ ברכה ז"ל – וכך היה בנוסח כתב האישום המוסכם. אשר על כן, דין הבקשה לקיום דיון נוסף להידחות". כזכור, בית המשפט המחוזי הרשיע את פינטו, במסגרת הסדר טיעון, במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, וגזר עליו, בנוסף לעונש המאסר, קנס של מיליון שקלים. בית המשפט העליון דחה פה אחד את ערעורו בחודש שעבר.