לאחר זכייתו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, בתביעתו בבית הדין לעבודה, טענה משפחת נתניהו הערב (רביעי) כי "התמונה המצטיירת בפסק הדין רחוקה מן המציאות במעון ראש הממשלה". על רקע הפסיקה לטובתו של נפתלי שזכה ב-173 אלף שקלים והטענות נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, מסרה משפחת נתניהו כי "מצערת העובדה, שאף שבית הדין דחה כ-90 אחוז מהתביעות הכספיות של מני נפתלי, בית הדין בחר להקדיש חלק ניכר מהחלטתו לגברת נתניהו - שכלל לא הייתה צד במשפט.



כזכור, השופטת דיתה פרוז'ינין מתחה ביקורת חסרת תקדים על אשת ראש הממשלה בפסק הדין: "מדובר בהתנהגות מטרידה ומשפילה שאינה פיזית, המופנית כלפי עובדים באופן חוזר ונשנה. התנהגות זו נושאת פנים רבות ובכלל זה פגיעה בעובדים באמצעים מילוליים (צעקות ביקורת לא מוצדקת וכד'), פגיעה במעמדם של העובדים ומתן משימות משפילות, ניטור יתר, בקרת יתר, דקדקנות יתר, הפגנות שליטה והתנהגות אימפולסיבית והרסנית. אין מדובר במקרה חד פעמי אלא בחשיפה מתמשכת למעשים מעין אלה".



בתגובה, במשפחת נתניהו מתחו ביקורת על נפתלי והוסיפו כי "נפתלי לא תבע את גברת נתניהו, אלא את מדינת ישראל, ואגב כך השמיץ והכפיש את רעיית ראש הממשלה. אך כיוון שהגברת נתניהו לא הייתה צד למשפט, היא לא הייתה יכולה להביא עדים שמבססים את דבריה ומוכיחים את אמיתות הדברים".



עוד הוסיפו ממשפחת נתניהו כי "עובדים רבים במעון ראש הממשלה, ובהם מנהלי הבית בשנים האחרונות אמנון זכאי ועידן אלעד, מעידים על יחס מצוין, חם ואנושי שהם מקבלים מרעיית ראש הממשלה, וכי מעולם לא נתקלו בהרמת קול או ביחס מעליב. 'יחסיי עם שרה נתניהו הם כמו אמא ובן. היא מתייחסת אלי כמו אל בן', אמר היום אחד מהם ו-'יש לי המון כבוד והערכה ואהבה אליה'. לצערנו הרב, כל אלה אינם נמצאים בפסק הדין".




נפתלי: "דוד ניצח את גולית"



מוקדם יותר הערב תקף נפתלי את משפחת נתניהו במסיבת עיתונאים ואמר כי "ראש הממשלה מנע ממני להביא פרנסה הביתה ועדיין שמרתי על קור רוח".נפתלי התייחס לפגיעה האישית בו מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואשתו ואמר כי "אתם רואים בן אדם כמוני, אזרח מן השורה שפגעו בו, אם זה ראש הממשלה שהעלה אותי לכותרות ואשתו טענה שהפכה אותי לסלב. אני בן אדם חזק שעברתי הרבה. יש המון דברים שלא הוצאתי על תפקודו של רה"מ. אני לא כאן כדי לפגוע בו".



מני נפתלי. צילום: אבשלום ששוני
מני נפתלי. צילום: אבשלום ששוני



לדברי נפתלי אין דבר אחד בפסק דין שסותר את גרסתו. "דוד ניצח פה את גולית. תודה לאזרחים שתמכו בי. כרגע אני מודה לחצי מהעם שתמך בי. אני ומשפחתי אנשים שתומכים בליכוד, אם פגעתם בי אז במי לא תפגעו", אמר נפתלי והוסיף: "בטוח שיהיו עוד תביעות".



אני שמחה על פסק הדין שניתן היום, הוא צריך לשמח עובדים ומעבידים כל אזרח בישראל צריך לדעת שאי אפשר לפגוע ולהתעמר בעובדים. אף אחד הוא לא מעל החוק, כולל אשת ראש הממשלה. ביום הזה נעשה צדק.



עורכת הדין נאוה פינצ'וק אלכסנדר שייצגה את נפתלי אמרה כי "פסק הדין שניתן היום צריך לשמח עובדים ומעבידים. כל אזרח בישראל צריך לדעת שאי אפשר לפגוע ולהתעמר בעובדים. אף אחד הוא לא מעל החוק, כולל אשת ראש הממשלה. ביום הזה נעשה צדק".



עו"ד נעמי לנדאו, פרקליטתו של מני נפתלי הוסיפה כי "משפחת נתניהו ומקורביה ניסתה לספר סיפורים על כך שמשתמשים בגברת נתניהו כדי לפגוע בראש הממשלה. הגברת הראשונה היא לא אחרת מאשר מעסיקה המתעמרת בעובדיה כאילו היו רכוש. למרבה הצער מני נפתלי לא לבד. עובדים אינם רכוש של המעסיק, ברגע זה, זהו יום עצוב לישראל, לאחר שהוכח בבית הדין מעל לכל ספק כי המעסיק מספר אחת, גברת נתניהו ומר נתניהו מתעמרים בעובדים".



בתגובה לפסק הדין בעניינו של נפתלי, ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "אנו לומדים את פסק הדין ושוקלים אם יש מקום לערער עליו". נפתלי הגיש תלונה לבית המשפט לעבודה לאחר שטען כי הופרו תנאיו כעובד במקום, וכי סבל לאורך הדרך מהתנהגות שפגעה בו. נפתלי זכה בסכום של כ-173 אלף שקלים, 75 אלף ש"ח מהם על הפרת חוק איסור לשון הרע, 80 אלף ש"ח בגין עוגמת נפש ועוד הוצאות משפט, שישלימו את הסכום.



בפסק הדין נכתב כי "התובע עבד כאב בית במעון ראש הממשלה במשך כ-20 חודש, מ-2011 ועד אוגוסט 2012, אז התובע התפטר מעבודתו במעון. לטענתו הבטיח לו מר סיידוף, סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה כי יקבל תקן קבוע בתפקידו זה, וכי מדובר בהבטחה מנהלית שהופרה. לחלופין, טוען התובע כי הוטעה לחשוב כי יקבל תקן כאמור, והתקשר בחוזה מתוך אמונה כי המבטיח יעמוד בהבטחתו ולא כך היה".