ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר, דחתה היום (רביעי) את בקשתה של האסירה אתי אלון לשחרור מוקדם. בפרקליטות הסכימו להצעת הוועדה לקיים דיון נוסף בעוד כחצי שנה, במסגרתו הפרקליטות תיטה שלא להתנגד לשחרור. במהלך הדיון נאמר כי התנהגותה של אלון בכלא טובה, אולם בפרקליטות ביקשו להזכיר את חומרת המעשים ואת הפגיעה בקורבנות של אלון. 


גיא אברס מפרקליטות מרכז, מסר: "לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, הציעה ועדת השחרורים לצדדים לדחות את הדיון בכחצי שנה, ובתום תקופה זו האסירה תתייצב בפני הועדה לדיון חוזר בעניינה. בהנחה ולא יחול שינוי לרעה בהתנהגותה, ולא יתקבל מידע בעייתי ולאחר ששקלנו את חלוף הזמן, מכלול הנסיבות והמלצת הוועדה, הוסכם כי בתום תקופה זו תבחן בחיוב ע"י התביעה הסכמה לשחרורה".

"התא המשפחתי הכי חשוב לה"


לימאי מור, עורכת הדין של אלון, סיפרה ברשת ב': "ביקשנו עוד היום לשחרר אותה. זה לא אומר שהבקשה נדחתה, אלא שהיא תשוחרר ב-4 לאוגוסט. היה עדיף לנו לקחת את החמישה חודשים וחצי האלה והשחרור שלה מובטח. אימא שלה גוססת מסרטן, אז אני מקווה שהיא תזכה לסעוד אותה כשהיא תשחרר. אני מניחה שהדבר שהכי חשוב לה זה התא המשפחתי".

לפני שנה הסכימה הוועדה לשחרור מוקדם אך הפרקליטות ערערה ובית המשפט המחוזי קיבל את הערעור/ כזכור, אתי אלון נידונה ל-17 שנה במסגרת פרשת מעילת הענק בבנק, לאחר שהודתה בשנת 2002 כי גנבה כ-250 מיליון שקל מחשבונותיהם של לקוחות הבנק. הכספים הועברו לאחיה עופר מקסימוב, שהיה מהמר כבד, ומשם לידי ארגוני פשע. היא הורשעה בשורת עבירות, ביניהן גנבה, מרמה, זיוף, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

אתי אלון. צילום ארכיון: פייר טרדג'מן, פלאש 90