הפרשה בה הופץ סרטון המתעד נערה מהדרום ללא ידיעתה, כשהיא עירומה במקלחת בין חבריה באמצעות קבוצות וואטצאפ, נסגרה ללא כתב אישום. למרות שבעקבות המעשה הנורא, הגישה הקטינה תלונה במשטרה כנגד הקטין שביצע את המעשה, החליטה פרלקיטות מחוז דרום לסגור את התיק ולא להגיש כנגד החשוד כתב אישום, כשהיא מציינת בהחלטה שנמסרה להוריה של הקטינה כי "המקרה אינו ראוי שיתברר בהליך פלילי וכן הנסיבות אינן מצדיקות פתיחה בחקירה".



לצד השיימינג והקמפיין שהעלה בימים אלה משרד המשפטים, המתריע בפני החשיפה ברשתות החברתיות וקורא לקורבנות להתלונן במשטרה, תמוה כיצד קרה שמשרד המשפטים באמצעות פרקליטות מחוז דרום, מחליט להביא לסגירת תלונה המתעדת חוויה נוראית עבור הקטינה בנסיבות שכאלה.



סרטוני סקס של בת 13 וחצי הופצו, הנערה אושפזה במצב נפשי קשה




בעקבות החלטת הפרקליטות, גיבשו בני משפחתה של הקטינה ביחד עם פרקליטתה עו"ד לימור רוט חזן, החלטה להגיש ערער על החלטת הפרקליטות ולדרוש פתיחתו המחודשת של תיק החקירה, עד להגשת כתב האישום כנגד מי שהציץ למלקחות הבנות, צילם את הקטינה ללא ידיעתה ועשה מעשה נוראי כשהפיץ, כאמור, סרטון שלה כשהיא בעירום במקלחת בקבוצות וואטצאפ שונות. הסרטון הגיע לידי אחד ממכריה של הקטינה והוא חשף אותו בפניה.



עו"ד לימור רוט חזן. צילום: יח"צ
עו"ד לימור רוט חזן. צילום: יח"צ



בעקבות גילוי המעשה, ערך בית הספר בדיקה יסודית, בסיומה סולק התלמיד מבית הספר, אולם שב מאוחר יותר ללימודים בעקבות דיוניים בוועדת החינוך. התלמידה שנפלה קורבן למעשה האמור נעדרה בעצמה מהלימודים לאחר שחשה מושפלת. עתה אומרים מקורבים היא מושפלת בשנית עם החלטה תמוהה שכזו.


"הודעה מקוממת"


פרקליטתה של הקטינה שהגישה את התלונה, עו"ד לימור רוט חזן, "בימים אלו אני שוקדת על הגשת ערער על ההחלטה. הדרישה היא לבחון את ההחלטה פעם נוספת ולבטלה שכן למעשה הוגשה תלונה שמגלה עבירה חמורה של פשע אותה הגישה הקטינה. היא מהווה עבירה גם לפי חוק הטרדה מינית, גם לפי חוק הפרטיות וגם לפי החוק הפלילי, נגד הקטין שצילם אותה והפיץ את התמונות שלה. חלפה תקופה והמשפחה של הקטינה קיבלה הודעה מקוממת כל כך מהפרקליטות במחוז דרום ובעטיה ההחלטה שלא להגיש כתב אישום כנגד הקטין מהנסיבות האמורות. מחד המקרה לא ראוי להתברר במסגרת הליכים פליליים ומאידך שכלל הנסיבות לא מצדיקות פתיחה בחקירה. אלו דברים קשים במיוחד כשמשווים את זה לשיימינג כנגד הפצה ברשת כשמשרד הפנים פועל בכזה קמפיין ומצד שני מתקבלת החלטה שערורייתית".



ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "משרד המשפטים יצא בשנה האחרונה בפעילות הסברתית נרחבת כדי למנוע אירועים של הפצת תכנים מיניים ברשת, עבירה חמורה שדינה עד חמש שנות מאסר. זאת מתוך תפיסה כי חינוך ומניעה עדיפים על אכיפה פלילית בדיעבד. פעילות הסברתית זו אינה סותרת את העובדה כי בכל תיק, ובמיוחד בתיקים נגד קטינים, הפרקליטות שוקלת שיקולים עניינים רבים בטרם ההחלטה להעמיד לדין, לרבות התייחסות של שירות המבחן בעניינם של הקטינים והתועלת בהעמדה לדין פלילי של קטין. אנו שבים ומדגישים כי הפצת תמונות פוגעניות ברשת גורמת לנזק נפשי אדיר לקורבן העבירה. רק פעולות חינוך והסברה עשויות למנוע את הפגיעות הבאות והתרחשויות של מקרים דומים. משרד המשפטים מגוייס כולו למען הנושא, ורק בשבוע האחרון יצאו כ–400 מעובדי המשרד להעביר מערכי שיעור בחטיבות הביניים בכל רחבי הארץ."