רצח הצעירה בתל אביב: בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) את מעצרם של החשודים ברצח הצעירה הילי סובול בתל אביב, אחות התאומה שירי סובול ובן זוגה, ערן דוד. מעצרו של החשוד הוארך בעשרה ימים ומעצרה של החשודה הוארך בתשעה ימים. פרקליטו של החשוד ערן דוד, עורך הדין ששי גז, התייחס לבקשה להארכת המעצר ושאל למי מיוחסות ההאשמות. "אני מסתכל על שתי הבקשות ואתם מייחסים לשני החשודים את אותם הדברים, אני יכול לדעת מי מהשניים החזיק את הסכין?". בתגובה ענה נציג המשטרה: "אנחנו סבורים שערן הוא הדוקר. בזירה נמצאו יותר מכלי נשק אחד ולטענתך לא היה חשוד שלישי בזירה".



כזכור ביום רביעי האחרון חשף מעריב את עניין הביקור השני שערכו חוקרי מרחב יפתח בזירת הרצח, ברחוב סמטת נטע, כאשר באותו חיפוש אתרו אולר שהיה בזירה, אשר התאים במידותיו לממצאי נתיחת גופתה של הילי סובול.



בטרם החל הדיון ישבו שני החשודים באולם כשבתוך האולם נוכחים אמו של החשוד ואם התאומה שנרצחה. עוד לפני הדיון ביקש בית המשפט לקיים את הדיון בעניינם של השניים בנפרד ועל כן דרשו להוציא את האחות. קודם כל נידון עניינו של ערן דוד ולאחר מכן נידונה הארכת המעצר של האחות. שירי סובול פרצה בבכי ויצאה מהאולם. 



פרקליטה של שירי סובול, עו"ד גיל פרידמן העביר מכתב שכתבה הצעירה בתא המעצר, אשר נמסר לו בעת אחת הפגישות איתה כדי שיעביר אותו לאמה. "אני רוצה שאמא תדע שאין לי קשר לזה אני רוצה שהיא תאמין לי" כתבה שירי.



עו"ד פרידמן הוסיף. "שירי מודה שהיא סייעה לחברה לאחר הרצח והיא מצטערת על כך אבל היא לא היתה שותפה לרצח. הרצח בוצע באמצעות אולר ולא הסכין שהיתה בדירה וגם המשטרה יודעת ששירי לא יצאה מהדירה מהיוודע דבר המקרה ועד להגעת השוטרים".



עוד הקריא עו"ד פרדימן מהמכתב פנייה של שירי אל אחותה התאומה המנוחה. "הילי, אני מתגעגעת אלייך מאוד. סלחי לי על המריבות הקטנות שהיו, אני לא יכולה להירדם בלילה. אני מאוד מקווה שאת מאמינה לי, שאני לא קשורה לזה בכלל".



בדיון עלה כי מתחזק החשד נגד שניהם, כאשר על פי החשד שירי סובול מעורבות ברצח, ודוד ערן הוא חשוד בביצוע הרצח. בתוך כך, עדיין נבדק המניע לרצח.




הסתכלות פסיכיאטרית



שירי סובול, החשודה במעורבות ברצח אחותה התאומה נלקחה בשבוע שעבר מבית המעצר והועברה לבדיקת הסתכלות בהמשך לבקשת בא כוחה עו"ד גיל פרידמן. בתום הבדיקה הוחזרה שירי למעצר.



על גופתה של המנוחה הילי, נמצאו למעלה מ–30 דקירות מה שמצביע לכאורה, על הטירוף שאחז ברוצח או ברוצחים. במשטרה מאמינים כי יהיה בממצאי בדיקת ההסתכלות כדי לסייע בפענוח של פרטים העלומים בפרשה עדיין.



הילי סובול. צילום: רשתות חברתיות
הילי סובול. צילום: רשתות חברתיות




"אני לא רצחתי את אחותי, אני אוהבת אותה"


כזכור, היתה זו שירי שדיווחה על הרצח למשטרה אלא שבהודעתה הראשונה טענה כי אחותה יצאה לנהל שיחה מבעד לדלת ביתם בשכונת נחלת יצחק בתל אביב ולפתע שמעה צעקות. כשהביטה מהעינית ראתה את אחותה שרועה בתוך שלולית דם. לדבריה היא פחדה והזעיקה את המשטרה ואת מד"א. בזמן שמסרה את הדיווח למשטרה, צילמה שירי את זירת הרצח וכן את הניידות שצבאו על הכביש הסמוך לביתם ואת התמונות האמורות מלוות בכתובים שלחה לחברה טובה שלה כשהיא מציינת "דקרו את הילי".



שירי טענה כי לא ראתה את הרוצח אולם העריכה כי הוא נמלט בין הבניינים וכוחות גדולים של משטרה פתחו בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשוד.



כשצוות החוקרים החליט לעלות לדירה כדי לפתוח בחקירה ובגביית עדויות הוא נחשף לשינויים וסתירות בגרסתה של שירי, מה שהעלה חשד כי הפרטים שמסרה בתחילה אינם נכונים. בחיפוש בדירה נמצא גם כלי הרצח ואז אמרה האחות כי בן זוגה ביצע את הרצח והיא רק אפשרה לו להיכנס לדירה חזרה, סייעה לו בשטיפת כלי הרצח והחלפת הבגדים. "אני לא רצחתי את אחותי, אני אוהבת אותה", אמרה גם בבית המשפט.



בינתיים, ממשיך ערן דוד, בן זוגה של שירי והחשוד ברצח של הילי, לשמור על זכות השתיקה וזאת אחרי שתחילה מסר גרסה ראשונית חלקית. במשטרה מעריכים עתה כי ניסיון של הילי המנוחה להפריד בין אחותה התאומה לבן זוגה הוא המניע העיקרי לרצח.