"שרות הביטחון הכללי עינה את הנאשמים בתיק רצח משפחת דוואבשה, באמצעים ברבריים כמו 'מיטת סדום'", כך אמרו היום (חמישי) סנגוריו של עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי ברצח בני המשפחה. במסיבת עיתונאים שכינסו אחר הצהריים, הם הפנו אצבע מאשימה למחלקה היהודית בשב"כ, שלטענתם הוציאה הודאה כוזבת מהנאשמים, באמצעים פסולים. "אין אדם שהיה עומד בעינויים כאלה ולא מודה, אפילו ברצח ארלוזורוב".
 
אין זאת הפעם הראשונה שמעורבי דומא טוענים לעינויים בחקירה. היום הציגו הסנגורים, עורכי הדין איתמר בן גביר ויורם שפטל, את קו ההגנה שלהם. לפיו, "כל התוצרים של החקירה הזאת, שגובשו לכתב אישום נגד הנאשמים, באו לעולם אך ורק כתוצאה מאמצעי חקירה ברבריים". בין היתר השמיעו טענות לשימוש ב"מיטת סדום", שבה "נמתחים אבריו של הנאשם, ממש כמו באינקוויזיציה".

הפגנה של תומכי העצורים ברצח בדומא מחוץ לבית המשפט
הפגנה של תומכי העצורים ברצח בדומא מחוץ לבית המשפט


לטענתם, השב"כ מעוניין להסתיר אמצעי חקירה אלה ולכן "צירף לכתב האישום קטין, כדי לוודא שכל המשפט יתנהל בדלתיים סגורות. המחלקה היהודית של השב"כ היא מפעל לייצור עינויים בחשודים". 
 
לדבריהם, "המבחן האמיתי הוא האם מערכת המשפט תוכל לעמוד בלחצים, חרף הלחצים האדירים של הממסד הפוליטי, המשפטי והביטחוני, שחפצים ללא מחיר בהרשות בתיק הזה". הסנגורים התייחסו למהומה שפרצה אתמול בבית המשפט המחוזי בלוד, בין בני משפחתו של בן אוליאל לבני משפחת דוואבשה ותומכיהם, ומסרו כי בכוונת אוריאן בן אוליאל, אשתו, להגיש תלונה במשטרה נגד מי שלטענתה תקפו אותה. 
 

גם בסביבתם של בני משפחת דוואבשה נשמעה הקריאה לפתוח את המשפט לציבור. המשפט כולו מתנהל בדלתיים סגורות, הן בשל העובדה שאחד הנאשמים הוא קטין, שפרטיו אסורים בפרסום, והן בשל השב"כ, אשר הותיר חלקים מפרטי החקירה חסויים. חבר הכנסת באסל גטאס (בל"ד), אמר כי על משפט שכזה להיות פתוח לציבור. "זה צריך להיות שיעור האזרחות מספר אחת. כולם צריכים להיות מודעים למה שקורה בפנים, זה משפט עם חשיבות ציבורית רבה מאד, של מי שעשה את המעשה הנפשע ביותר, פשע של ניאו נאצים".