השאלה האם אסיר העולם רומן זדורוב זכאי בפרשת רצח תאיר ראדה ממשיכה לנקר במוחם של רבים, ובקרוב ישודר סרט בערוץ 8 המבטיח גילויים חדשים בפרשה. גבי גזית שוחח היום (ראשון) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם דנה תמרי, מנהלת דף הפייסבוק "כל האמת על רצח תאיר ראדה", שאמרה: השופטים לא קיבלו באמת את כל הראיות שמוכיחות שיש בעיה עם התיק. אין שום דבר שקושר את זדורוב לזירה, חד וחלק, לא צריך יותר מזה. אין טביעות אצבעות, לא טביעות נעליים, לא די.אן.איי, אין כלום, שום דבר שקושר אותו".





גזית שאל איך זה יכול להיות שגם שופטי המחוזי וגם שופטי העליון פסקו שזדורוב אשם, ונענה: "הם לקחו את ההודאה ואת השחזור ובזה זה נגמר. בישראל יש אפקט מאוד חזק להודאה, לעומת מדינות אירופה וארצות הברית שבהן לא נותנים משקל כבד להודאה. ומי שקורא את ההודאה שלו רואה שהיא בעייתית לחלוטין". בתגובה אמר גזית: "להודאה הוסיפו פרטים מוכמנים". תמרי ענתה: "כשאתה מתחיל לפשט את כל הראיות האלה, את הפרטים המוכמנים, אתה יודע שהוא לא באמת ידע".


"רצח של ילדים"



"מדוע זדורוב זרק את המכנסיים שלו דווקא ביום הרצח למקום שאיננו זוכר? ועכשיו הוא טוען שהם היו קטנים עליו", שאל גזית, ותמרי השיבה: "הפרקליטות טוענת שמדובר ברוצח מתוחכם, ערמומי ומניפולטיבי. זדורוב עצמו אמר לשוטרים בטיפשותו שזרק מכנסיים שהיו קטנים עליו. רוצח מתוחכם לא היה אומר את זה. הם היו יודעים שהוא זרק מכנסיים? לא. המכנסיים נבדקו ולא נמצאו עליהם כתמי דם, ושום דבר. יתרה מזאת, המשטרה בעצמה בסוף השמידה אותם. אם היה בהם משהו שיכול היה להוות ראייה לרצח הם לא היו משמידים אותם".

"אני לא יודעת מי רצח את תאיר ראדה. אני חושבת שמדובר בילדים, יכול להיות מבית הספר שלה. מי שרואה את התמונות זירת הרצח מבין. אני ראיתי את התמונות. תאיר היתה קטנטונת, רזונת, בערך 1.50 מ', ילדה קטנה באופן כללי. בן אדם מבוגר לא צריך לעשות כל כך הרבה בלגן בזירה", אמרה תמרי. "אלא אם כן זה אדם שגלש בלילות באתרי סנאף ולמד איך לשחוט אנשים עם סכין", השיב גזית. "אבל הוא עדיין, אבל עדיין, זה לא, היה שם מאבק, תאיר החזירה מאבק, יש לה סימני התגוננות באצבעות", הוסיפה תמרי.

"האם המשטרה חקרה את הכיוון הזה של קבוצת ילדים?", שאל גזית, "לא, וזאת הטעות", ענתה תמרי. "והסיפור המיתולוגי הזה על נהג מונית שהסיע קבוצת ילדים שסיפרו איך הם רצחו אותה?", שאל גזית. "שמעתי על זה, זה נבדק, נמצא נהג מונית, אבל לא יודעים לגבי האמינות של הסיפור על הילדים", אמרה תמרי. אילנה ראדה, אמא של תאיר, הפנתה כמה פעמים אצבע מאשימה לתלמידים. זה מעשה של ילדים, חד וחלק. באותה חצי שעשה גורלית רומן נמצא ליד שער בית הספר. הוא בכלל לא ידע שהיה לו אליבי. זדורוב היה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון. 'רוסי' שהשפה קשה לו, קצת חלש אופי. לפני שהגיעו אליו היו לפניו עוד שניים שניסו ולהם היה יותר קשה".

ערך: אסף נבו