המשטרה מנסה להדק את החגורה סביב ערן דוד: הוארך מעצרם של שירי סובול ושל בן זוגה ערן דוד, החשודים ברצח אחותה התאומה הילי סובול ז"ל, בכניסה לביתה לפני כשלושה שבועות. מעצרו של דוד הוארך בשמונה ימים ושל האחות התאומה בשבעה ימים. בדיון שהתקיים הבוקר (שני) בבית משפט השלום בתל אביב העלה נציג המשטרה פעם נוספת את הטענה לפיה דם החשוד נמצא על הסכין, כשהוא אינו מפרט באיזה סכין מדובר.

נציג המשטרה אמר במהלך הדיון כי "על הסכין שעמה כביכול הגיע החשוד, אותרו ממצאים הקושרים את החשוד והמנוחה לאירוע". עו"ד ששי גז, פרקליטו של החשוד, שאל את חוקר המשטרה האם מדובר בטביעות אצבע של החשוד והתשובה הייתה "לא". בהמשך אמר עו"ד גז: "מרשי כופר בחשדות נגדו, הוא טוען כי הוא לא רצח את המנוחה. טענת המשטרה שהתגלו ממצאים על הסכין ככל הנראה מתייחסת או לדם של החשוד ושל המנוחה או ל-DNA שנמצא על הסכין ומעבר לזה לא אוכל להרחיב". 
 

"הילי נדקרה בכל גופה" 

נציג המשטרה ציין כי "מהחקירה עולה שהמנוחה נרצחה באמצעות שתי סכינים וכי היא נדקרה בכל חלקי גופה דקירות רבות, מכף רגל ועד ראש". כזכור, כפי שפורסם "במעריב אונליין", מנתיחת גופתה של המנוחה עולה כי היא נדקרה קרוב ל-30 פעמים בעת הרצח מה שהצביע על מצבו של הרוצח. עוד אישר החוקר היום כי המשטרה חקרה גם את חברה של המנוחה, בעקבות הודעות שהתגלו במכשיר הטלפון שלה, אולם לאחר חקירה עלה כי הוא אינו קשור לרצח. 

בבית המשפט טען פרקליטה של החשודה, עו"ד גיל פרידמן, כי מרשתו מכחישה את מעורבותה ברצח וכופרת בחשדות נגדה. בעימות שנערך לה מול החשדות, היא הטיחה בו "הרסת לי את החיים. עוד טען פרידמן כי "המשטרה מנסה בכל דרך להפליל ולשבור את מרשתי, וכראיה, לטענתו, הכניסו מדובבת לתא שלה, אבל זה לא עזר".

הבניין בו אירע הרצח. צילום: דוברות המשטרה


בהחלטה שקיבלה השופטת פוזננסקי-כץ להאריך את מעצרה, היא ציינה כי החשד נגד האחות התאומה התגבר מאז הדיון הקודם: "בדוחות שהגישה לי המשטרה יש חשד שהחשודה היתה מעורבת בהמתה של אחותה. מהמסרונים שהוצגו בפני בית המשפט עולה תמונה באשר לאמירות שהשמיעה החשודה. גם החומרים שהוצגו בפני בית המשפט' יש בהם כדי לחזק את החשד הסביר נגדה". עוד קודם התייחסה השופטת להארכת המעצר וציינה כי "בדיון האחרון בעניינה של החשודה, הפניתי לחומרי החקירה שהועמדו לבסיס החלטתי לחשד הסביר. מאז בוצעו פעולות חקירה שמהם עולה החשד הסביר כלפי החשודה".
 

חשיפת הסכין הנוספת

כזכור, מיד לאחר הרצח, החוקרים גבו עדות מהאחות התאומה ומבן זוגה, ולאחר מכן עלו לדירת משפחת סובול שבשכונת נחלת יצחק בתל אביב. הם מצאו בדירה סכין המגואלת בדם, נטלו עמם את הסכין והחלו בבדיקות מעבדה. בחלוף כארבעה ימים, כפי שפורסם במעריב אונליין, חזרו החוקרים לדירת המשפחה ובחיפוש נוסף שערכו במקום לאיתור ממצאים חדשים, נחשפו לראשונה לאולר, שגם אותו אספו עם פרטי החקירה. עוד באותו היום, הסתבר כי ממצאי נתיחת גופתה של הילי עולה כי הרצח בוצע באמצעות אולר או סכין הדומה לאולר מבחינת אורך הלהב.

במספר עימותים שנערכו בין דוד לבת זוגו, הטיחה בו האחות התאומה כי הוא רצח את אחותו בכניסה לבית. לטענתה, כל חטאה הסתיים בכך שסייעה בידו להחליף בגדים והשאירה אותו בתוך הדירה לאחר הרצח, תוך שהיא מוסרת תחילה דיווח כוזב. על פי החשד, הגיע דוד לבית המשפחה, נפגש ככל הנראה עם המנוחה בכניסה לבית, ושם כשהוא חמוש מבעוד מועד באולר, דקר אותה למוות. נציין כי בדיון הראשון שהתקיים בבית המשפט טען בא כוחה של החשודה סובול, עו"ד גילי פרידמן, כי ייתכן וכתמי הדם על הסכין נגרמו אז לאחר ששטף את ידיו והסכין הייתה בכיור. מה שמחזק את החשד כי הרצח בוצע באמצעות האולר. 
 

"לא יכולה להירדם בלילה"

בהארכת המעצר הקודמת, החשודה שירי סובול פרצה בבכי ויצאה מהאולם. פרקליטה של שירי סובול, עו"ד גיל פרידמן העביר מכתב שכתבה הצעירה בתא המעצר, אשר נמסר לו בעת אחת הפגישות איתה כדי שיעביר אותו לאמה. "אני רוצה שאמא תדע שאין לי קשר לזה אני רוצה שהיא תאמין לי" כתבה שירי.  עו"ד פרידמן הוסיף. "שירי מודה שהיא סייעה לחברה לאחר הרצח והיא מצטערת על כך אבל היא לא היתה שותפה לרצח. הרצח בוצע באמצעות אולר ולא הסכין שהיתה בדירה וגם המשטרה יודעת ששירי לא יצאה מהדירה מהיוודע דבר המקרה ועד להגעת השוטרים".

עוד הקריא עו"ד פרדימן מהמכתב פנייה של שירי אל אחותה התאומה המנוחה. "הילי, אני מתגעגעת אלייך מאוד. סלחי לי על המריבות הקטנות שהיו, אני לא יכולה להירדם בלילה. אני מאוד מקווה שאת מאמינה לי, שאני לא קשורה לזה בכלל". בדיון הקודם עלה כי מתחזק החשד נגד שניהם, כאשר על פי החשד שירי סובול מעורבות ברצח, ודוד ערן הוא חשוד בביצוע הרצח. בתוך כך, עדיין נבדק המניע לרצח. 


הילי סובול. צילום: רשתות חברתיות
הילי סובול. צילום: רשתות חברתיות

"אני לא רצחתי את אחותי, אני אוהבת אותה"


היתה זו שירי שדיווחה על הרצח למשטרה אלא שבהודעתה הראשונה טענה כי אחותה יצאה לנהל שיחה מבעד לדלת ביתם בשכונת נחלת יצחק בתל אביב ולפתע שמעה צעקות. כשהביטה מהעינית ראתה את אחותה שרועה בתוך שלולית דם. לדבריה היא פחדה והזעיקה את המשטרה ואת מד"א.

בזמן שמסרה את הדיווח למשטרה, צילמה שירי את זירת הרצח וכן את הניידות שצבאו על הכביש הסמוך לביתם ואת התמונות ליוו הודעות ששלחה לחברה טובה שלה כשהיא מציינת "דקרו את הילי". שירי טענה כי לא ראתה את הרוצח אולם העריכה כי הוא נמלט בין הבניינים וכוחות גדולים של משטרה פתחו בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשוד.

כשצוות החוקרים החליט לעלות לדירה כדי לפתוח בחקירה ובגביית עדויות הוא נחשף לשינויים ולסתירות בגרסתה של שירי, מה שהעלה חשד כי הפרטים שמסרה בתחילה אינם נכונים. בחיפוש בדירה נמצא גם כלי הרצח ואז אמרה האחות כי בן זוגה ביצע את הרצח והיא רק אפשרה לו להיכנס לדירה חזרה, סייעה לו בשטיפת כלי הרצח והחלפת הבגדים. "אני לא רצחתי את אחותי, אני אוהבת אותה", אמרה גם בבית המשפט.