האם שמעון קופר, הנאשם ברצח שתי נשותיו, ישתחרר בקרוב ממעצר לישיבה במאה שערים? לאחרונה קיבל בית המשפט העליון החלטה יוצאת דופן וקבע כי קופר ישתחרר למעצר בית למרות העבירות החמורות שבהן נאשם, בשל משך הזמן הארוך שחלף מבלי שניתנה הכרעת דינו. היום (שלישי) יתקיים דיון בבית המשפט העליון, בשאלה אם יוכל להשתחרר ממעצר ולשהות בישיבה בשכונת מאה שערים בירושלים, עד שיוכרע האם הרעיל למוות את שתי נשותיו.  

קופר נמצא כבר יותר משלוש שנים במעצר. בנובמבר 2012 הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בלוד, המייחס לו רצח אשתו השלישית, ג'ני מור־חיים. במרץ 2013 הוא הואשם גם ברצח אשתו הראשונה, אורית קופרשמידט. 
 
בית המשפט אומנם החליט כי קופר יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, אולם מאחר שחלפו כמעט שמונה חודשים מאז הסתיים המשפט וטרם נקבע מועד להכרעת הדין, קבע בית המשפט העליון כי קופר ישוחרר למעצר בית. 
 

השופט, צבי זילברטל, קבע אומנם כי הנאשם הנו "מסוכן ביותר", אך התייחס לכך שתקופת מעצרו של קופר ממושכת במיוחד. עקב כך כתב השופט כי "אין מנוס מלהחל בבחינת האפשרות להורות על מעצר בפיקוח אלקטרוני".
 
כל בני משפחתו ומכריו של קופר, למעט שני בניו, ניתקו עמו קשר, מאז נחשפה הפרשה בתוכנית "עובדה". לכן התקשה קופר למצוא מי שיסכים לערוב לו. אך בסופו של דבר נמצאה ישיבה בירושלים שהסכימה לקחת אותו תחת חסותה. סנגוריו של קופר, עורכי הדין דן באומן ואיתי בר עוז מהסנגוריה הציבורית, פנו לשירות המבחן ומסרו את פרטי הישיבה. עוד העבירה ההגנה את פרטי בנו, אשר מעוניין לסייע ולעבות את מערך הפיקוח.
 
בפברואר דחה בית המשפט המחוזי את ההצעה משום שקופר אינו אדם דתי, וכן כי אין בישיבה מי שמכיר את "מרכיבי אישיותו המניפולטיביים". עורכי הדין באומן ובר עוז ערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון, שידון היום בערעור. "במצב דברים זה, בו עבר העורר תהליך של דמוניזציה בקרב הציבור עוד טרם נפתחה חקירה בעניינו, ועל אחת כמה וכמה לאחר הגשת כתב אישום, קיים קושי מוחשי למציאת חלופת מעצר", נכתב בערעור.
 
בני משפחתה של ג'ני מור חיים ז"ל חוששים מכך שקופר ישוחרר. "הוא אדם מסוכן. אנחנו פוחדים על נשים אחרות. אנחנו פוחדים על עצמנו", אמרה אתמול גיסתה מירי מור חיים ל"מעריב־השבוע". "היינו רוצים שכבר יתקבל פסק דין. כל פעם זה נדחה. אנחנו מקווים שהעליון ילחץ על המחוזי להכריע. מאז המקרה ההורים של ג'ני חולים. הם רוצים שזה ייגמר. לצערי, לא טיפלנו בסיפור הזה בזמן, וגיסתי הפכה לקורבן", הוסיפה.
 
מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "מדובר בתיק רחב היקף במיוחד. יש בו כ־5,800 עמודי פרוטוקול וכ־5,000 עמודי מסמכים במוצגים. בית המשפט שוקד על כתיבת הכרעת הדין, בצד טיפול שוטף בעשרות רבות של תיקי פשע חמור ותיקים נוספים. ההערכה היא כי הכרעת הדין תינתן בחודש מאי 2016.     
 
"יצוין כי בהחלטתו של בית המשפט העליון מיום 5.1.16 נאמר כי מדובר 'במקרה קשה ויוצא דופן', ובית המשפט הדגיש כי בהתחשב במורכבות ובהיקף התיק, כמו גם בעומס המוטל על בית המשפט, אין מדובר כלל בשיהוי בלתי סביר במתן הכרעת הדין, בניגוד למשתמע מן הפניה".